اخبار روز

عالیس هفته آینده شنبه وارد بورس میشه!

به گفته پی ام آپ، تاکید سازمان بورس بر افزایش عرضه های اولیه است تا هر هفته شاهد یک عرضه اولیه باشیم. در سال 1402 تا کنون نمادهای وکغدیر، پی پاد و امروز هم زفجرمنتشر شده است.

سهام شرکت بهار رز عالیس چناران در روز شنبه ۶ خرداد ماه ۱۴۰۲ عرضه اولیه می‌شود. تعداد کل سهام قابل عرضه در این سهم ۳۰۰ میلیون و ۱۲ هزار سهم معادل ۱۲ درصد از کل سهام شرکت است.

حداکثر تعداد سهامی که هر کد می تواند در مرحله اول کسب کند یک میلیون و 429 هزار سهم خواهد بود. همچنین حداکثر تعداد سهام قابل تملک هر شخص حقیقی و حقوقی در مرحله دوم 500 سهم است.

زمانی که سهام یک شرکت برای اولین بار در بورس عرضه می شود، اولین روز عرضه سهام «عرضه اولیه» نامیده می شود. در این روز سرمایه گذاران برای اولین بار درصد مشخصی از سهام شرکت را از طریق بورس یا فرابورس خریداری می کنند.

لازم به ذکر است امروز شاهد انتشار اولیه و کشف قیمت «زفجر» در بورس ایران بودیم.

قیمت بدون پوشش «زفجر» 12540 ریال و تعداد صندوق های مشارکت کننده 77 است که مشمولان واقعی این سهمیه نیز به یک میلیون و 277 هزار و 881 کد رسید.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا