اخبار روز

ایا می دانستید که داروگر به این دلایل ورشکست شد!/ ۲۷ کارگر در لیست اخراج!

به گزارش پی ام آپ: منابع کارگری در کارخانه داروگر تهران گزارش دادند. در پی ادامه بحران مالی در کارخانه داروگر تهران، کارگران روز چهارشنبه هفته گذشته تجمع صنفی برگزار کردند. قضایی در خیابان ولیعصر برگزار شد و روز پنجشنبه بعد، کارگران شکایت خود را به صورت گروهی به دادستان ارائه کردند که کارفرما به دادسرا احضار شد، اما در کمال ناباوری مدیریت کارخانه داروگر بعد از جلسه‌ای که با برخی مسئولان دادستانی برگزار کرد بلافاصله با مراجعه به کارخانه همه سالن‌های تولیدی کارخانه را پلمب کرده و اسامی ۲۷ نفر از کارگران قرار دادی باسابقه را در لیست اخراج قرار داد.

بر اساس اظهارات این کارگران، کارفرما به بقیه کارگرانی که بیرون از درب کارخانه منتظر هستند تا وارد محل کار خود شوند، گفت که حق ورود به محل کار خود را ندارند و درب آشپزخانه را باز کنند. شرایط فوق را تحمل کرده و تا شهریور منتظر بمانند. خواسته های خود را حفظ کنید. وی در عین حال گفت: کارگرانی که تمایلی به ادامه کار ندارند می توانند درخواست مرخصی دهند.

به گفته کارگران این کارخانه؛ در شرایط فوق حدود 15 نفر از همکاران به شرط دریافت استعفانامه قصد دریافت سود بیمه را دارند و به شرط دریافت نامه ترک از کار، برای دریافت مقرری بیمه بیکاری از کارخانه خارج شوند.

به گفته کارگران این کارخانه، مدیریت داروگر تهران بر این باور است که فعالیت این واحد تولیدی به دلیل بدهی های مالیاتی و توان مالی برای راه اندازی تمامی خطوط تولید کارخانه و پرداخت آن امکان پذیر نیست. حقوق کارگر ندارد.

منابع خبری در این واحد تولیدی در ادامه می‌گویند؛ مجموع مطالبات حدود ۱۰۰ کارگر داروگر تهران دست کم در ۴ ماه گذشته به تاخیر افتاده و حق بیمه آنان نیز حدود ۷ ماه پرداخت نشده است.

طبق ادعای کارگران داروگر تهران؛ افزایش بدهی‌های بیمه‌ای این واحد تولیدی به اداره تامین اجتماعی باعث شده که این اداره از تمدید دفترچه‌های درمانی کارگران و خانواده‌هایشان خودداری کند.

این کارگران که احتمال می‌دهند درنتیجه‌ی وضعیت پیش آمده؛ ممکن است سایر کارگران نیز امنیت شغلی خود را از دست بدهند، در بخش پایانی سخنان خود گفتند:، کارگران این واحد صنعتی خواسته‌ای جز تامین امنیت شغلی ،پرداخت مطالبات مزدی  و مشخص شدن وضعیت کارخانه ندارند بنابر این این موضوع را بارها از طریق رسانه های کارگری بیان کرده‌اند اما نتیجه‌ای در بر نداشته است و همچنان شرایط برای کارگران سخت‌تر شده است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا