اخبار روز

با عجیب ترین عادت غذایی دنیا آشنا شوید!

به نقل از شمانیوز، شما با انواع و اقسام چیزهای مختلف در جهان آشنا خواهید شد، برخی بسیار منحصر به فرد و برخی بسیار عجیب. در حالی که غذا بخش بزرگی از سفر است، اینها برخی از عادات غذایی عجیب هستند که در نقاط مختلف جهان پذیرفته شده اند. شما باید قبل از رفتن به این کشورها با آنها ملاقات کنید تا در گودال شرم اجتماعی نیفتید.

1. گرینلند و ایسلند، غذای فاسد

در گرینلند و ایسلند از زمان وایکینگ ها یک سنت شناخته شده حفاری مواد غذایی فاسد وجود دارد. معروف ترین غذای تخمیر شده گوشت کوسه گرینلند است. کوسه ها فاقد کلیه هستند، که به آنها طعمی تند می دهد، که توسط مردم محلی که در آنجا زندگی می کنند خوشمزه تلقی می شود. آنها حدود 12 هفته در زیر زمین نگهداری می شوند، کهنه می شوند و سپس پخته می شوند.

2. تانزانیا/کنیا، خون حیوانات

عجیب ترین چیز این است که در جنوب کنیا و شمال تانزانیا قرار دارد. آنها از خون حیوانات به خصوص خون گاو در مواقعی لذت می برند. عمدتاً به مردم ماسایی محدود می شود که از آن به عنوان معجون جشن استفاده می کنند. چه تولد فرزند باشد و چه مراسم ازدواج، خون حیوانات را می نوشند. برخی نیز از آن برای رهایی از خماری استفاده می کنند. این روش باعث ایجاد لرز در ستون فقرات می شود. آنها یک لوله بامبو را وارد رگ گردن گاو می کنند و خون را می مکند.

3. چین، تخم مرغ هزاره

چین غذاهای خوشمزه از تخم مرغ هزاره مصرف می کند! این غذا ممکن است برای شما بسیار سمی به نظر برسد، اما چینی ها آن را دوست دارند. ظاهراً در برخی مناطق چین مانند کیک هات می فروشند. آنها به جای جوش شیرین، از سولفات مس سمی برای تسریع فرآیند استفاده می کنند.

با عجیب ترین عادت غذایی دنیا آشنا شوید!

5. ماهی بادکنکی ژاپنی

ماهی بادکنکی  ژاپنی یک غذای لذیذ در ژاپن است که بسیار گران است. این نوع حق امتیازی است که مردم برای ماهی در حراجی ها ارائه می دهند. اگرچه این ماهی لوکس و زیبا است، اما حاوی تترودوتوکسین سمی است که نیاز به آماده سازی دقیق و دانش قبلی قبل از پختن دارد. ژاپنی ها عاشق این پروتئین کشنده هستند که به ویژه در رستوران های گران قیمت فروخته می شود. حدود 120 نوع ماهی پف کرده و بیش از 22 نوع آماده سازی برای این ماهی وجود دارد. گونه های خاص شامل torafogo یا ببر ماهی است.

6. آروغ زدن در مصر

به نظر شما آروغ زدن بی احترامی به هموطنان است؟ خوب، در مصر اینطور نیست. آروغ زدن بعد از غذا در مصر بسیار دوستانه تلقی می شود زیرا نشان می دهد که فرد واقعاً از غذا لذت می برد و آداب غذا خوردن را رعایت می کند. این یک نشانه قدردانی است که می توانید به سرآشپز بدهید. اگر آروغ بزنید خوشحال و راضی خواهند شد!

7. مدیتیشن با قارچ جادویی در سیبری

کمی قارچ جادویی همراه با مدیتیشن برای مغز شما معجزه می کند. سیبری ها به شدت به این اعتقاد دارند. به قارچ های جادویی فکر کنید و در تمرکز عمیق فرو بروید. می گویند با خوردن این غذا احساس شادی در بدن بیشتر می شود. چقدر عجیب، اما جادویی، اینطور نیست؟

با عجیب ترین عادت غذایی دنیا آشنا شوید!

8. بشقاب خود را در چین تمیز نکنید!

اگر فکر می کنید تمیز کردن بشقاب هنگام غذا خوردن نشانه خوبی است، در اشتباهید. در چین، اگر بشقاب خود را خالی بگذارید، نشانه آن است که هنوز گرسنه اید و سیر نشده اید. ترک یک لقمه کوچک به این معنی است که شما کاملا سیر شده اید و غذای شما خوب بوده است. دیدن تغییر فرهنگ از یک نقطه جهان به نقطه دیگر لذت بخش است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا