اخبار روز سینما

طلسم سریال سرزمین کهن شکسته شد!

بر اساس اعلام مدیرعامل مرکز سیما فیلم، سریال «سرزمین کهن» به کارگردانی کمال تبریزی به طور رسمی توقیف شد و به زودی پخش خواهد شد.

طلسم سریال سرزمین کهن شکسته شد!

مهدی نقویان مدیر مرکز سیما فیلم در نشست خبری از رفع ایرادات سریال سرزمین کهن خبر داد و از رفع ایرادات این سریال خبر داد و به زودی شاهد پخش آن از یکی از شبکه های سراسری خواهیم بود.

سریال سرزمین کهن یکی از تولیدات ویژه تلویزیون است که در سال ۱۳۸۶ به کارگردانی کمال تبریزی جلوی دوربین رفت. این سریال از 5 دی 1392 به صورت هفتگی از شبکه سه پخش می شد اما پس از پخش چند قسمت به دلیل اعتراض بختیاری ها متوقف شد.

امیر آقایی وابسته به حزب دمکرات آذربایجان در یکی از قسمت های این سریال به دیالوگی خاواده بختیاری با این مضمون می پردازد: «به چی افتخار می کنی؟ چه نسب؟ پا گذاشتن روی سگ های انگلیسی و لیسیدن کاسه کنسول انگلیس؟ آیا می خواهید فردا سر کلاس به بچه ها بگویید چگونه بختیاری ها بختیاری شدند (اشاره به کلمه بختیاری) و…»

پخش این گفت و گو اعتراضات گسترده بختیاری ها را به همراه داشت، مردم در کوچه و بازار و نمایندگان بختیاری در مجلس و ائمه جمعه شهرهای الگودرز، مسجد سلیمان و… نیز اعتراض کردند. این سریال حجم اعتراض ها به حدی افزایش یافت که بلافاصله پخش سریال متوقف شد.

این سریال پس از چهار سال و با اصلاحات مورد نظر از مهرماه 96 با نام جدید «سرزمین ماداری» مجددا پخش شد و به ثمر نشست. حالا بعد از ده سال این سریال پس از انجام تغییرات روی آنتن می رود.

سریال «زمین کهن» یا «سرزمین مادری» داستان خود را در سه فصل روایت می کند. قهرمان این سریال «رهی» نام دارد که داستان زندگی او در سه مرحله کودکی، جوانی و میانسالی روایت می شود. علی شادمان در نقش یک پسر، شهاب حسینی در نقش یک جوان و آرش مجیدی نقش یک شخصیت میانسال را بازی کردند.

سرزمین کهن یکی از پر ستاره ترین سریال های تلویزیونی است که به غیر از بازیگران نامبرده، بازیگران معروفی چون هنگامه قاضیانی، امیر آقایی، محسن تنابنده، جواد عزتی، نیکی کریمی، محمدرضا فروتن، پژمان بازغی، سعید راد، رضا در آن حضور دارند. کیانیان، هومان سیدی، سعید راد، بیتا فرهی، حسین محجوب، امیرحسین آرمان و… در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

سریال سرزمین کهن در 66 قسمت 50 دقیقه ای در مرکز سیما فیلم تهیه و تولید شد. این مجموعه پنجمین مجموعه تلویزیونی کمال تبریزی در کنار سریال های «قصه های رودخانه»، «دوران سرکشی»، «لیلی با من است» و «شهریار» است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا