اخبار روز

شکر در بازار گران و کمیاب شد!

به گفته پی ام آپ، «علیرضا اشرف» درباره ممانعت از عرضه برخی شرکت های بزرگ متشکرم با عدم قطعیت قیمت عمده فروشی و مصرف کنندگان به بازار اضافه شد: اکنون با افزایش قیمت ما با دنیایی از شکر روبرو بوده ایم که می تواند وارد كردن این محصول با مشکل مواجه خواهد شد، همچنین عدم تعیین قیمت شکر برای عمده فروشان و مصرف کنندگان می تواند باعث اختلال در بازار این محصول شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنعت قند و شکر ایران قیمت مصوبه جدید بر اساس گمانه زنی ها برای هر کیلوگرم قند چغندر 28 هزار تومان تعیین شده است اما بسته به کیفیت و عیار حتی تا 30 هزار تومان نیز می توان خرید کرد، بنابراین این عامل در تغییر میزان قند موثر است.

وی گفت: طبق مصوبه سازمان حمایت. مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قیمت هر کیلوگرم شکر برای درب کارخانه 25500 تومان است اما مراجعین با تفسیر اشتباه از این نامه قیمت را به مصرف کننده اعلام کردند.

اشرف تصریح کرد: عدم قیمت گذاری مصوب درب کارخانه، عمده فروشان و مصرف کنندگان باعث سردرگمی و ممکن است برای برخی موجب احتکار شکر شود و در عین حال باید شاهد حضور دلالان در بازار قند و شکر باشیم. به قیمت های بالای 40000 می برند تا بفروشند و دست تولیدکننده ها خالی بماند.

شکر در بازار گران و کمیاب شد!

وی گفت: اخیرا انجمن صنایع نان شکر ایران، نامه ای به افشاگر معاون اول رئیس جمهور طوماری برای بررسی قیمت این کالای اساسی ارسال کرده تا قیمت مصوب کارخانه، عمده فروشان و مصرف کنندگان مشخص باشد و دوگانگی بین برخی دستگاه ها باعث عدم تعادل در بازار نشود.

وی نیاز کشور به واردات شکر را با توجه به میزان تولید بین 750 تا 800 هزار تن عنوان کرد و افزود: پیش بینی تولید ملی در سال 1402 با توجه به محصولات رقیب و خشکسالی امسال حدود یک میلیون و 250 هزار تن است و مابقی نیاز کشور باید با واردات تامین شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس نامه اخیر معاون توسعه بازرگانی رئیس جمهور اداره کشاورزی قیمت هر کیلوگرم شکر برای مصرف کنندگان ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده بود، در حالی که پیش از این قیمت هر کیلوگرم از این محصول ۱۸ هزار تومان بود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا