اخبار روز

ظلم در حق مستاجران ادامه دارد!/ شکایات یک مستاجر در مورد قیمت رهن خانه نوساز

به گزارش پی ام آپ، در روز افتتاح 5000 واحد مسکونی در بافت های فرسوده در سراسر کشور، مستاجران بافت های فرسوده تهران به افزایش عظیم واحدهای نوسازی شده در تهران اعتراض کردند.

یکی از مستاجران به مهر گفت: برخی از واحدهای بازسازی شده سالانه 800 میلیون هزینه دارد در حالی که این واحد قبل از نوسازی مجموعاً 200 میلیون تومان رهن داشت و از وزیر خواست که بافت های فرسوده را بازسازی نکند یا اگر انجام شود. باید برای اجاره کنندگان خانه های فرسوده کانکس در نظر بگیرید، زیرا پس از بازسازی قیمت ها افزایش می یابد و مردم نمی توانند اجاره کنند.

یکی دیگر از این اهالی به خبرنگار مهر گفت: در میدان خراسان این محله قبل از نوسازی بافت های فرسوده مستاجران به راحتی می توانستند در یک خانه بزرگ با 50 میلیون رهن و مقداری اجاره اتاق اجاره کنند اما بعد از بازسازی می توانند. حتی اجاره با 200 میلیون وام مسکن وام مسکن باید قبل از اجاره یک واحد کوچک مقداری اجاره پرداخت کنند.

به گفته همسایه ها وی برای استعلام قیمت ها به یکی از مشاوران املاک مراجعه کرد و این مشاور املاک گفت: با توجه به اینکه واحدهای بازسازی شده قفل ندارند و تمامی امکانات را دارند، به هیچ عنوان اجاره داده نمی شود. قیمت ها به جز واحدهایی که مستاجر داشتند و به دلیل نوسازی مستاجر مجبور می شود برای مدت معینی به جایی برود که مالک گفته است تا خانه تمام شده پس داده شود.در پایان مدت اجاره حتما مالک خواهد رفت. قیمت جدید را اعلام کنید در این منطقه خانه های بازسازی شده با 200 میلیون تومان رهن و مبلغ کمی اجاره ارائه می شود.

نوسازی بافت های فرسوده مشکل مردم است و ای کاش وزیر راه و شهرسازی قبل از شروع نوسازی به فکر مستاجران و احتمال افزایش اجاره بها در بافت های فرسوده بود. افزایش اجاره بها در این مناطق. این تنها منطقه ای بود که در روز افتتاح واحدهای مسکونی بافت فرسوده از آن بازدید کردیم و خبری از وضعیت مستاجران در مناطق کم ارتفاع نداریم.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا