اخبار ارز دیجیتال

شکارچی های ایردراپ چگونه ثروتمند می شوند؟ پول بادآورده یا پرداختی؟

«با وقت‌گذاشتن به‌اندازه بعدازظهر یک روز، می‌توان تا ۱۰ حساب باکیفیت بسا. قرار نیست آپولو هوا کنید. فقط کار روزمره است و به همین خاطر یک خاطره افراد در این مورد حسرت میخورند.»

جملات بالا نقل قولی از ایلیا (نام مستعار)، یک «شکارچی ایردراپ» ۳۳ ساله مردمی است. ایلیا از محل ارزهای دیجیتال نیز درآمد دارد، کار اصلی او در ماه گذشته، زمانی که در مورد بررسی ایراداپ‌های احتمالی بوده است.

ایلیا یکی از صدها و شاید هزاران تریدری که با ساختن حساب‌های متعدد پروژه‌هایی که احتمال ایراد گرفتن دارند، گرفتن توکن‌های رایگان رایگان تلاش می‌کنند. روشی که اصطلاحاً به آن حمله سیبِل (Sybil Attack) می‌گویند.

در این، افراد به‌نوعی از ضعف پروژه‌های بلاك در تشخص حساب‌های جعلی سوءاستفاده و برخی از هر ایراداپ یا صدها هزار دلار به جیب می‌زنند. بعد از گرفتن ایردراپ هم فقط یک کار باقی می ماند؛ فروش سریع توکن ها.

مطلبی که در ادامه میخوانید بر اساس گزارشی از وب سایت کوین دسک نوشته شده است.

رقابت برای گرفتن توکن رایگان

پروژه‌های فعال در حوزه‌های غیرمتمرکز یا همان دیفای (defi)، از پرداخت توکن به حساب‌های فعال در پروژه‌های خود) برای جذب کاربر و افراد برای انجام فعالیت‌های بیشتر در شبکه‌های خود استفاده می‌کنند. فعالیت‌هایی از سایر افراد برای صرافی‌های غیرمتمرکز (Dex) ، با هوشمند یا حتی انجام تراکنش.

در پروژه‌هایی که طی ماه‌های اخیر انجام می‌شوند، برنامه‌ریزی شده‌اند و تا پاداش‌های بزرگ می‌توانند بیشترین تعداد را داشته باشند و کسانی که چند ساعت مانده‌اند، انجام دهند. دلیل انجام این کار هم مشخص است. کسانی که در یک پروژه فعال هستند، بعد از گرفتن ایردراپ توکن‌های خود را می‌فروشند، این کار باعث می‌شود ارز دیجیتال وابسته به آن پروژه می‌شود.

مشکل اما محل شروع می‌شود که شکارچی‌های ایردراپ با چند حساب مختلف و تقلید فعالیت‌ها سالم و یک کاربر در آن پروژه انجام می‌شود، این ارتباط‌ها را دور می‌زند. بنابراین، یک ایردراپ آنطور که باید در پروژه به کاربران بیشتر بررسی شود.

برای مثال تحقیقات نشان می‌دهد در ایرادراپ اخیر آربیتروم یا نهادهایی که به‌صورت انفرادی، آدرس‌های مختلف مدیریت می‌کردند، درصدی از توکن‌های توکن‌های توزیع‌شده را به جیب زده‌اند.

میلیونرهای ایردراپی

شکارچی های ایردراپ چگونه ثروتمند می شوند؟ پول بادآورده یا پرداختی؟

گزارش ایلیایی که در ابتدا با آن آشنا شدید در ۶ سال گذشته بیشتر خود را روی بازارهای ارز داده شده و کار اصلی‌اش همین است. اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی و پیش از عرضه اولیه ارزهای دیجیتال (ICO) وارد بازار شد. ایلیا قبل از این که این صاحب یک کسب و کار کوچک در زمینه خرید و فروش غلات فعالیت می‌کرد. اما پس از آشنایی با ارزهای دیجیتال، همه چیز برای او تغییر کرد. او می‌گوید شروع کار روی پیشنهاد اولیه سرمایه‌گذاری و با این کار سرمایه‌گذاری خود را برابر کند.

بعد از فروکش‌کردن عرضه‌های اولیه اما، عرضه اولیه صرافی‌ها (IEO) رفت و از آن هم نوبت به پروژه‌های داغ دیفای در سال ۲۰۲۰ رسید. کمی بعد نیز سروکله توکنهای غیرمثلی (NFT) پیدا شد. ایلیا می‌گوید اگر بتوانید همه و جلوتر از یک جریان را بگیرید، پول مجانی گیرتان می‌آید و همیشه هم فقط یکی از همین‌ها هستند که مدتی داغ شده‌اند. داغ داغ.

او در بخشی از صحبتهای خود گفته است:

شخصی را می‌شناسم که با ساخت هزاران حساب مختلف، 200000 نفر موفق شدند.

ایگور پرتسیا (Igor Pertsiya)، مؤسسات مالی سرمایه گذاری هایپرا (Hypra)، می‌گوید در با عرضه اولیه، نظر روش قانونی به‌مراتب ایمن‌تر برای تولید توکن‌های یک پروژه او با این گفته است شکارچی‌های حرفه‌ای ایردراپ‌ها چند میلیون دلار دلار از تنها یک ایردراپ به جیب می‌زند و پروژه‌هایی مانند اتریوم مثل پروژه‌هایی پروژه‌هایی پروژه‌هایی پروژه‌هایی پروژه‌هایی پروژه‌هایی، و و پروژه‌هایی، و و و می‌زنند و می‌زنند می‌زنند می‌زنند می‌زنند می‌زنند می‌زنند.

پرتسیا گفته است:

آدم‌هایی را می‌شناسم که یک تا دو میلیون دلار فقط از ایراداپ جدید آربیتروم به جدا می‌شود. محصولاتی که بیشتر از آنها طرح‌های پانزی می‌کردند، شرکت‌کنندگان ایردراپ‌ها درباره این موضوع نمی‌کنند. چراکه هرچه بیشتر به یک ایردراپ بپیوندند، هر پول کمتری دریافت خوارد کمتری.

مطالبی که درباره شکارچی‌های ایردراپ گفته می‌شود، تنها بر اساس دستن‌سرای شود، ی‌اشای. محقاان حوزه بلوک چین آدرس‌هایی را پیدا کرده اند که بیش از میلیون دلار توکن آربیتروم را از دیگر جمع آوری کرده اند و پیدا می کنند که نهایتاً به یک شخص خاص می رسند. در چند مورد نیز دیده شده است که این آدرسها به کلاهبردارانی است که توکنهای آن را قربانیان مختلف کرده اند.

اما برخی از این کاربران چندحسابی نیز هستند که مبالغ به‌نسبت کمتری به جُدّهب ‌اد می‌کنند. محققان حداقل ۱۹۸ کشف کرده‌اند که از تهیه و مشخص کردن فهرست فهرست‌های واجد شرایط وجوه خود را از انواع مختلف در یک آدرس متجمیع کرده‌اند.

«قرار نیست آپولو هوا کنید»

ایلیا به گفته خودش جزوه میلیونرهای حاصل از ایردراپ آربیتروم نیست. ظاهراً آدرسهای او به‌عنوان سیبل (Sybil Attacker) شناسایی شده‌اند و آربیتروم را از دست داده‌اند. اما پنج از حساب‌هایی که او راه‌اندازی و مدیریت کرده، مجموعاً ۲۰ هزار توکن توکن آربیتروم کرده‌اند؛ ؛؛ ARB.

ایلیا با هزینه‌های که برای گرفتن این ایردراپ بود، برای فروش آنها قیمت ۱.۴۰ دلار نداشت. چراکه با همین قیمت سود خوبی به جیب زده بود. به گفته، او برای ساخت یک حساب باکیفیت مسدود شده است، ۵۰ دلار بابت کارمزد تراکنش‌ها در شبکه پرداخت کرده است.

او میگوید:

شخصی را می‌شناسم که از مجموع هزاران حسابی ساخته شد که ۲۰۰ هزار توکن آربیتروم گ. او در اصل تیمی داشت که هر عضوش 500 حساب را مدیریت می‌کرد.

ایلیا می‌گوید خودش تنها یک همکار برای مدیریت حساب‌های ایردراپش دارد. این شخص یک حقوق معمولی و سهمی از سود ایردراپ ایلیا را دریافت می کند. او می‌گوید برای تشخیص یک ایردراپ سودآور نیاز به تخصص ویژه‌ای نیست؛ همین که بتوان رفتارهای اجتماعی را تحلیل کرد و ترندهای بعدی را حدس زد، کفا.

تنها در یک بعدازظهر می‌توانید ۱۰ حساب باکیفیت بسازید. قرار نیست آپولو هوا کنید. فقط یک کار روزمره است.

او می‌گوید این حساب‌ها کار عجیب‌وغریبی نیست و حتی بچه دبیرستانی هم می‌تواند کیف پول بلوک چینی درست‌وحسابی را برای گرفتن ایردراپ مدیریت کند.

ایلیا گفته است:

آدم‌هایی را که حتی ۱۸ سالشان هم نشده است اما هرکدام ۱۵۰ حساب مدیریت می‌کنند و اتفاقاً یکی از آنها ۵۰۰ هزار دلار است. بیست‌ساله‌ها عرضه ارزهای دیجیتال را [در سال ۲۰۱۷] از دست داده و حالا این موج از افراد جوان و تشنه است.

از خطرایدراپ‌ها غافل نشوید

هیچ وقت نمی‌توان مطمئن بود که کدام پروژه‌ها قصد ایردراپ و شکارچی‌های ایردراپ را نیز به‌صورت هم‌زمان در زیر می‌گیرند. اما روی چه حسابی؟

ایلیا دراینباره می‌گوید:

یک پروژه دارای سرمایه‌های زیادی است که جمع‌آوری شده است توسعه‌دهندگان و مشهورشان، که درموردش وجود دارد و همینطور در فضای ارزهای دیجیتال در آن زمان خاص خاص مشخص است.

به عقیده، پروژه‌هایی که در حال حاضر این ویژگی‌ها را می‌سازند و احتمال ایردراپ دارند، “zksynk”، استارک نت (StarkNet)، “LayerZero” وً تمام طرح‌های مربوط به مشخص‌پذیری اتریوم هستند.

با تمام تعریف‌هایی از سودهای کلان ایردراپ‌های اخیر، برای انجام ایردراپ مثل شکارچی، ریسک‌های از قبیله‌های هک‌شدن آن و دست‌رفتن به حذف نقدینگی‌ها با پول پولی کاربران را انجام می‌دهند. پروتکل‌های دیفای سال‌های اخیر به هدف اصلی هکرها بدل و تنها در سال‌های میلیارد ۲ دلار در فعالیت‌های مختلف از دست داده‌اند. به‌طور خاص هم پل‌های میان‌زنجیره‌ای یا بریج‌ها (پل) یکی از اهداف اصلی این هدف.

مردم به گرفتن ایردراپ نقدینگی یک پل را می‌شوند و سپس آن پل هک می‌شود و سودجو با 5.000 دلار شما ناپدید می‌شوند. ایلیا است به یاد نمی‌آورد در این مدل از پولی‌ها که داده‌اند، افرادی را می‌شناسند که اخیراً پروتکل وام دهیلر اویلر (اویلر) تا 10 هزار دلار از دست‌شان دارند. البته هکر اویلر بعداً به‌صورت خودخواسته مبالغ سرقت‌شده را بازگرداند.

شکارِ شکارچیان

شکارچی های ایردراپ چگونه ثروتمند می شوند؟ پول بادآورده یا پرداختی؟
شکارچی های ایردراپ چگونه ثروتمند می شوند؟ پول بادآورده یا پرداختی؟

الکس موموت (Alex Momot)، سرور استارتاپ پینات ترید (Peanut Trade)، می‌گوید مجموعه آنها رفتار شکارچی‌های ایردراپ را از نزدیک دنبال می‌کند. یکی از مواردی که به پروژه های دیفای می دهد، روش هایی را برای پیش گیری از این مدل ارائه می کند. به گفته، تاکتیک‌های شکارچیان ایردراپ بسیار ساده و معمولاً با انجام تعداد تراکنش‌های حداقلی و مبلغی حداقل صرفاً از آستانه واجدشرایط‌شدن در ایراداپ جستجو می‌کنند.

شکارچی‌ها معمولاً کیف پول خود را با برداشت پول از صرافی‌های مدیریت می‌کنند. از آنجایی که همه اینها از کیف پول یک صرافی (جایی دارای کاربران در آن جمع می‌شوند) انجام می‌شود، تشخیص اینکه دقیقاً کدام کاربر صرافی از برداشت‌ها برداشت‌ها را انجام داده است،، غیرممکن همین موضوع کیف پول‌هایی را دارند که خود را یک حساب واحد در صرافی دریافت کرده‌اند و در واقع مربوط به شخص هستند، سخت‌تر می‌کند.

با وجود، راه‌هایی برای جداکردن شکارچیان از کاربران واقعی وجود دارد. برای مثال، ممکن است پروژه‌هایی باشد که به‌سختی با یکدیگر اختلاف دارند، از فهرست ایردراپ خود خط بزنند، عبور کرده‌اند.

موموت دراینباره گفته است:

از طرفی نیست که پروژه‌ها حتی به‌خاطر ایردراپ گرفته‌اند، بیشتر پیدا می‌کنند، اما آنها به ساختن جامعه‌ای واقعاً واقعی از جامعه خود هستند. بدترین چیز کاربران می‌توانند این باشند که یک پروژه ارزش خود را پس از توکن ایردراپش، به‌خاطر فروش سریع از دست دادن.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا