اخبار روز

شوک قیمت دلار به مسکن

به گفته پی ام آپ، منطقه 12 تهران یکی از مناطق قدیمی و باستانی است سرمایه، پایتخت محله های متعددی از جمله دروازه شمیران، فردوسی، بهارستان، ارگ پامنار، لاله زار و سنگلج را در دل خود جای داده است. این منطقه از شمال به خیابان انقلاب از جنوب به خیابان شوش، از شرق به خیابان هفده شهریور و از غرب به خیابان حافظ متصل است.

یک مشاور املاک در منطقه 12 و در همسایگی. ایران وی به اکوایران گفت: از ابتدای فروردین تا پایان ماه با وجود اینکه مالکان ملک خود را به قیمت جدید فروخته بودند، معامله انجام شد.

او با اشاره به افزایش قیمت مسکن پس از ورود به سال جدید گفت: «یک واحد تقریبا نوساز در محله ایران، که پیش از ورود به سال جدید، متری ۵۵ میلیون تومان به فروش می‌رسید، هم‌اکنون به قیمت ۸۰ میلیون تومان برای هر مترمربع رسیده است.»

به گفته وی، این بازار در ماه جاری حدود دو هفته است که باز است. محل اقامت همراه با نوسانات دلار شما وارد یک شوک قیمتی شده اید.

یک خانه در بهارستان با متراژ 58 متر مربع و عمر ساخت 20 سال 4.2 میلیارد و یک واحد 75 متری در همسایگی ایران با عمر ساخت 10 سال 5.3 میلیارد تومان به فروش می رسد. به سختی می توان ملکی نوساز پیدا کرد که متری کمتر از 95 میلیون تومان بفروشد.

آپارتمانی در دروازه شمیران با ۱۸۱ مترمربع زیربنا و ۱۵ سال ساخت، ۱۲ میلیارد و ۳۰۸ میلیون تومان و در میدان شهدا یک واحد با ۱۴۳ مترمربع زیربنا و ۵ سال عمر بنا، ۱۱ میلیارد تومان آگهی شده است.

در دروازه شمیران 13.6 میلیارد برای فروش یک واحد 158 متری نوساز و 11 میلیارد تومان برای یک واحد 50 متری در شهریور جنوبی یک سال ساخت در نظر گرفته شده است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا