اخبار روز سینما

دیده شدن «شهر سیارکی» وسن اندرسون در کن/موفقیتی فرهنگی و هنری

جدیدترین فیلم وس اندرسون با حضور بازیگران مشهور اولین بار در کن ۲۰۲۳ به نمایش درآمد

به گزارش اسکرین، آخرین اثر وس اندرسون «شهر سیارکی» در 105 دقیقه بر روی گروهی از شخصیت های مختلف تمرکز دارد که خود را در حال سرگردانی در صحرای آمریکا می بینند. اما معلوم می شود که این نمایشنامه ای است که در نیویورک اتفاق می افتد و همه آن افراد بازیگر هستند.

وس اندرسون و بازیگرانش شامل جیسون شوارتزمن، اسکارلت جوهانسون، تام هنکس، برایان کرانستون، آدرین برودی، جفری رایت، استیو کارل و مایا هاوک از جمله بازیگرانی بودند که قبل از نمایش فیلم روی فرش قرمز رفتند.

در این فیلم کارگردان مدام به ما یادآوری می‌کند که «شهر سیارکی» چیزی بیش از یک تصنع نیست، حتی اگر مشکلات مردمی که با آنها ملاقات می‌کنیم بسیار واقعی به نظر برسد. جذاب، گاهی کاملا متحرک و همیشه در فرم عالی.

این فیلم که سومین فیلم اندرسون در رقابت در جشنواره کن است، پس از نمایش شش دقیقه مورد تشویق ایستاده قرار گرفت.

اکران این فیلم برای 16 ژوئن در آمریکا و یک هفته بعد در بریتانیا برنامه ریزی شده است.

«شهر سیارکی» با حضور کل کهکشان بازیگران مشهور ساخته می شود و علاوه بر بازیگران معمول فیلمساز، تام هنکس نیز یکی از بازیگرانی است که به ترکیب همیشگی او اضافه شده است. لحن عجیب «شهر سیارکی» می تواند آن را به یک موفقیت هنری تبدیل کند.

با شروع داستان، یک راوی ناشناس (برایان کرانستون) که به صورت سیاه و سفید فیلمبرداری شده است، به مخاطب اطلاع می دهد که در شرف دیدن نمایشنامه ای به نام «شهر سیارک ها» نوشته کنراد ارپ و با بازی ادوارد نورتون هستیم. سپس وارد یک جامعه کوچک بیابانی با یک صفحه نمایش پانوراما رنگارنگ می شویم. جمعیت 87 شهری که هزاران سال پیش در اثر برخورد سیارکی که دهانه بزرگی را بر جای گذاشت، شکل گرفت، خانه مجموعه ای از ستاره شناسان جوان برنده جوایز و والدینشان است.

در میان بازدیدکنندگان، آگی (جیسون شوارتزمن)، عکاس جنگی که از نظر احساسی منزوی شده است، وجود دارد که طاقت ندارد به پسر باهوش وودرو (جیک رایان) و سه دختر جوانش بگوید که مادرشان مرده است. اما قابل توجه ترین ورود به شهر میج (اسکارلت جوهانسون)، یک هنرپیشه پر زرق و برق هالیوود است که دختر مشتاق خود دینا (گریس ادواردز) را به همراه دارد.

منتقد سینما درباره این فیلم می نویسد: در این مقطع از کارنامه اندرسون، به راحتی می توان گفت که «شهر سیارکی» بی عیب و نقص به نظر می رسد. طراحی تولید آدام استوکهاوزن هم برای صحنه های کشور و هم برای تئاتر نیویورک عالی است. این فیلم که در اسپانیا فیلمبرداری شد و به غرب آمریکا سوررئالیسم فریبنده ای بخشید، توسط رابرت یومن فیلمبرداری شد. اگرچه موسیقی الکساندر دسپلات می تواند تکنیک های صوتی خاصی را از تصاویر قبلی اندرسون تکرار کند، اما توانایی او در ارائه یک جریان موسیقایی ظریف در زیر تصاویر هنوز مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد.

«شهر سیارکی» یازدهمین فیلم وس اندرسون است و داستان آن در سال 1955 در آمریکا می گذرد. مت دیلون، تیلدا سوینتون، مارگو رابی، ویلم دفو، جیک رایان و جف گلدبلوم دیگر بازیگران این فیلم هستند.

جشنواره فیلم کن که از 16 می آغاز شده است تا 27 می ادامه دارد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا