اخبار ارز دیجیتال

شفاف سازی نماینده مجلس درباره نحوه اخذ مالیات از ارزهای دیجیتال!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مهدی طغیانی، کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه مالیات بر سرمای عایدی یک به میزان مالیات خرید و فروش است، گفت:

بر این اساس، در مصوبات مجلس در طرح مالیات براگری، مواردی که مصرفی هستند، معاف از پرداخت مالیات بوده اند و موارد دیگر یعنی ارز و رمز معافیت از پرداخت مالیات بر سرمایه وجود ندارد.

همان‌طور که در اخبار قبلی پی ام آپلود گزارش شد، نمایندگان مجلس در جلسه روز دوشنبه با اصلاح طرح «مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی» مخالفت کردند. در اظهارات جدید خود، طغیانی با تشریح تصمیمات مجلس در مورد این طرح بیان داشت که سوداگری دو بخش دارد. یکی از مالیات ها بر مبنای مکرر و دیگری عایدی است، یعنی اگر در بازه زمانی کوتاه بخرید و بخرید، آن هم بیشتر به مصرف مصرفی نیاز دارد، فرد باید ما را از آن منصرف کند و از خرید و فروش مالیات پرداخت کند.
کمیسیون‌های اقتصادی مجلس نیز گفت که بازه‌ها در نظر گرفته می‌شوند برای پرداخت مالیات، کاهنده است. یعنی هرچه بازه زمانی خرید و فروش می‌شود، هزینه بیشتر و هرچه کوتاه‌تر زمانی که ب یشتر می‌شود، کمتر می‌شود. این معناست که مالیات بر عایدی سرمایه به شیوه پلکانی معکوس عمل می کند. اما این پلکان در برخی از دارایی‌ها به صفر نمی‌رسد و حتی مقداری از آن باقی می‌ماند. چون علاوه بر آن، مکرر بد است، نگهداری‌اش هم بد باشد.

شفاف سازی نماینده مجلس درباره نحوه اخذ مالیات از ارزهای دیجیتال!۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، 500 میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!



ثبت نام

وی در پاسخ به ابهامات در مورد معافیت از مالیات در خرید و فروش ارز و طلا هم بیان داش ت که به غیر از مصرفی، هیچ معافیتی وجود ندارد، پس اگر کسی را به نیت سرمای بخرد و غیرمصرفی بخرد، باید در زمان فروش باشد. مابه‌التفاوت قیمت خرید و فروش را به عنوان مالیات پرداخت می‌کند. درباره طلا تا 150 گرم معافیت دیده شده، ولی درباره ارز و رمز معافیتی نیست.


تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا