اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

شرکت متا هدست واقعیت ترکیبی Quest 3 را معرفی کرد که بی نظیر است!

پایگاه تحلیلی خبری پی ام آپ (pmup.ir):

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، نسل بعدی هدست «واقعیت ترکیبی» این شرکت را با نام «Quest 3» معرفی کرد.

به گزارش رویترز، این بازار نوپا پیش از این تنها در اختیار متا بود، اما اکنون این شرکت در حال آماده شدن برای رقابت با اپل است که برنامه های دقیقی در این زمینه دارد.

مارک زاکربرگ در یک پست اینستاگرامی پنجشنبه قبل از کنفرانس سالانه بازی های ویدیویی متا گفت که هدست جدید 499 دلار قیمت دارد و 40 درصد نازکتر از هدست قبلی این شرکت خواهد بود. Quest 3 با ترکیب عناصر واقعیت مجازی و واقعیت افزوده یک واقعیت ترکیبی رنگارنگ ارائه می دهد.

متا همچنین گفت که قیمت هدست های Quest 2 موجود خود را کاهش می دهد و در عین حال کیفیت آنها را با ارتقاء سیستم افزایش می دهد.

به گفته زاکربرگ، Quest 3 دارای یک تراشه جدید است که کیفیت گرافیکی آن دو برابر نسل قبلی است. هدست های جدید پاییز آینده رونمایی خواهند شد و مارک زاکربرگ قول داده جزئیات بیشتری را در کنفرانس سالانه واقعیت افزوده و مجازی متا در 27 سپتامبر ارائه کند.

به گزارش بلومبرگ، محصول جدید متا در شرایطی ارائه شده است که رقیبش در این بازار یعنی اپل تا چند روز دیگر اولین دستگاه هیبریدی خود را ارائه خواهد کرد.

بر اساس اطلاعات موجود، از حدود هشت میلیون هدست واقعیت مجازی فروخته شده در سال 2022، تقریبا 80 درصد آن متعلق به شرکت متا بوده است. دستگاه «پیکو» متعلق به رقیب چینی «Bytedance» که مالک شبکه اجتماعی «تیک تاک» نیز هست، تنها 10 درصد از این بازار را در اختیار دارد.

علیرغم رهبری متا در این زمینه، این شرکت در بازاریابی چشم انداز خود از یک “Metaverse” همهجانبه از جهان های مجازی به هم پیوسته و فروش دستگاه های خود به مصرف کنندگان با چالش هایی مواجه شده است.

این شرکت 8 برنامه از 10 اپلیکیشن محبوب Quest Store را در رده “بازی ها” رتبه بندی کرد.

علاقه به هدست های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در طول همه گیری ویروس کرونا به میزان قابل توجهی افزایش یافت، اما اکنون فروش این دستگاه ها نسبت به سال گذشته 54 درصد کاهش یافته است.

درآمد حاصل از این محصولات که شامل فروش هدفون نیز می شود، در سه ماهه اخیر نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش داشته است.

این آمار از پیروی متا در مسیر در نظر گرفته شده برای این واحد جلوگیری می کند. در سال 2018، یکی از مدیران متا پیش بینی کرد که متاورس این شرکت طی یک دهه به 100 میلیون واحد سخت افزاری خواهد رسید که نیمی از دستگاه های آن متعلق به متا هستند.

متا در زمینه بازی های ویدیویی نیز با رقیب جدی مانند سونی که با PS5 خود بر بازار کنسول ها مسلط است، طرف است. سونی نسل دوم هدست های گیمینگ خود را در ماه فوریه به بازار عرضه کرد و به موفقیت بزرگی دست یافت.

با توجه به چالش‌های موجود، به نظر می‌رسد متا با پیوند دادن نمایش آشکار هدست‌های Quest 3 با ویترین بازی‌های ویدیویی سالانه‌اش به این سمت متمایل شده است. جایی که شرکت راه‌های جدید و هیجان‌انگیزتری برای کشتن خون‌آشام‌ها و روبات‌های شیطانی ارائه می‌دهد.

این مقاله که اکنون درحال مطالعه آن بودید با عنوان شرکت متا هدست واقعیت ترکیبی Quest 3 را معرفی کرد.

که در تاریخ 2023-06-03 23:19:01 در پی ام آپ درج شده است توسط موتور جستجوی پی ام آپ جمع آوری شده است
به نقل از www.entekhab.ir

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا