اخبار روز

شرایط جدید دریافت مسکن ملی اعلام شد! /جزئیات

کارمندان دولت وزارت راه و شهرسازی از اجرای یک میلیون و 235 هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرها و شهرک ها و مناطق فرسوده خبر داده اند. از طرفی 400 میلیون تومان وام داد. محل اقامت برای دهک های 1 و 2 و همچنین وام 300 میلیون تومانی دهک های 3 و 4 تصویب شده است. هر دو وام با نرخ سود 2 درصد و مدت بازپرداخت 15 ساله بازپرداخت می شوند.

به عنوان هادی عباسی اصل – قائم مقام مسکن و ساختمان وزیر حمل و نقل و توسعه شهری اعلام شده است که در مجموع یک میلیون و 235 هزار واحد در شهرها، شهرستان ها و بافت های فرسوده مستقر و عملیاتی شده است که از این تعداد 150 هزار واحد به صورت گروهی، 550 هزار واحد توسط انبوه سازان، 1150 واحد توسط نیروهای مسلح، 100000 واحد در پارچه های فرسوده است. 100000 واحد اختصاصی 220000 مسکن روستایی اجرا و به بهره برداری رسید.

او وارد شد دولت وی از ساخت یک اتاق خواب دو نفره خبر داد و گفت: در این زمینه با دو دانشگاه قرارداد بستیم.

اما ساخت 550000 واحد مسکونی توسط انبوه سازان با شکست مواجه شد بخش خصوصی حکایت از اجرای بزرگترین طرح دولت سیزدهم دارد. اما از ظرفیت توسعه دهندگان و تولیدکنندگان انبوه آنطور که باید استفاده نشده است. در روزهای اخیر با افزایش سقف نصب از 450 به 550 میلیون تومان، امیدها برای افزایش سرعت اجرای پروژه ها افزایش یافته است.

نظرسنجی ها نشان می دهد که اگر دو کفش پاشنه آشیل شامل پیشنهاد باشد زمین در محدوده شهری باید دولت و پرداخت به موقع برخی از متقاضیان حل شود، طرح های بیشتری اجرا شود و سازندگان بیشتری برای ورود به طرح نهضت ملی مسکن ترغیب شوند.

در رابطه با قیمت واحدها برآوردهای مختلفی وجود دارد که مربوط به مساحت مورد نظر، تعداد طبقات، مشاعات و کیفیت مصالح ساختمانی می باشد. سازندگان و مسئولان طرح نهضت ملی مسکن هزینه ساخت واحدها را بین ۶ تا ۱۲ میلیون تومان برای هر متر مربع برآورد می کنند. به گفته اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن هزینه ساخت واحدهای یک طبقه در برخی روستاها متری حدود 6 میلیون تومان است.

ایرج رهبر، مدیرعامل انجمن انبوه سازان استان تهران در گفت وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در استان تهران گفت: استان تهران هدف این است که تا کنون حدود 200000 واحد اجرا شده است.

به گفته وی پروژه های شهرستان های شهیار و اسلامشهر او به رشد جسمانی 60 درصد رسیده و فعال است. تا زمان تسهیلات بانکی و در صورت پاسخگویی متقاضی، کار را ادامه خواهیم داد. تسهیلات 300 میلیون تومانی برای اتمام پروژه ها پرداخت نشده است که امیدواریم وام 550 میلیون تومانی به دست ما برسد و کار را تسریع کند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا