اخبار روز سینما

مخالفت با هوش مصنوعی! / آیا هوش مصنوعی انسان را تحقیر می کند؟

«شان پن» در حاشیه جشنواره کن ضمن همدردی با اعتصاب اتحادیه نویسندگان آمریکا، مخالفت با هوش مصنوعی را نوعی تحقیر انسان دانست.

به گزارش گاردین، شان پن در یک کنفرانس مطبوعاتی در کن برای فیلم جدیدش «بلک مگس‌ها» گفت که از اعتصاب انجمن نویسندگان آمریکا کاملا حمایت می‌کند، زیرا صنعت سینما برای مدت طولانی و طولانی با نویسندگان، بازیگران و کارگردانان سرکوب کرده است. . است.

هیچ نشانه ای از دستیابی به قطعنامه در اعتصاب انجمن نویسندگان آمریکا که بیش از دو هفته پیش آغاز شد، وجود ندارد.

پن ادامه داد: مفاهیم جدید زیادی از جمله استفاده از هوش مصنوعی مطرح می شود و این به نظر من نوعی حقارت انسانی است که او با آن مخالف است.

این بازیگر با اشاره به اینکه اعضای انجمن بازیگران سینمای آمریکا ممکن است به زودی به جمع همکاران خود در انجمن نویسندگان در خطوط اعتصاب بپیوندند، گفت: بسیاری در تلاش هستند تا مقصر اصلی نبرد بین عناصر خلاق سینما و مطالعات را شناسایی کنند.

پن در ادامه سعی کرد کشاورزان را مقصر معرفی کند و گفت: “اولین کاری که باید در این گفتگوها انجام دهیم این است که انجمن پرورش دهندگان را تغییر دهیم و به آنها بگوییم که چگونه مانند اتحادیه بانکداران رفتار می کنند.”

درام وحشتناک «مگس سیاه» به کارگردانی «ژان استفن ساوارد» و نویسندگی «رایان کینگ» و «بن مک براون» بر اساس رمانی به همین نام اثر «شانون برک» ساخته شده است. به غیر از شان پن، تای شریدان، کاترین واترستون، مایکل پیت، مایک تایسون و راکل نائو در این فیلم ایفای نقش می کنند.

داستان این فیلم که در بخش رقابت اصلی جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و یکی از نامزدهای نخل طلای بهترین فیلم است، درباره یک امدادگر جوان (با بازی تای شریدان) است که با حجم کار سنگین در آمبولانس در بروکلین. شان پن در نقش یک همکار کهنه کار است که به او نحوه کار کردن را آموزش می دهد.

پن در سال 1997 برای فیلم She’s So Lovely برنده بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن شد و در سال 2011 در فیلم The Tree of Life به کارگردانی ترنس مالیک بازی کرد که برنده نخل طلای بهترین فیلم شد.

دو اثر کارگردانی او شامل «وعده» (2001) و «آخرین چهره» (2016) نیز در جشنواره کن ارائه شد که با استقبال ضعیف و نشست های مطبوعاتی زیادی مواجه شد.

«شان پن» مستند جدید خود به نام «ابرقدرت» را امسال در جشنواره برلین ارائه کرد که حاصل سفرهای او قبل از شروع جنگ و همزمان با برگزاری آن در اوکراین است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا