اخبار روز

شوک جدید به بازار دلار، سکه و طلا؛ امروز 1 خرداد 1402

به گفته پی ام آپ، بازار نشان تهران در روز اول خرداد شاهد رشد روزافزون تجار بود. مانند برخی از رسانه ها دلار آمریکا امروز با نرخ مثبت 200 تومان وارد کانال جدید تهران شد و تا پله های سوم و چهارم کانال مذکور بالا رفت.

تحلیلگران اقتصادی معتقدند یکی از دلایل تشویق خریداران در تهران، سیگنالی بود که از هرات به تهران آمد. نرخ دلار در بازار همسایه در ابتدای معاملات نقدی امروز تقریبا 400 تومان بیشتر از روز قبل بود.

روند صعودی دلار در هرات تا ظهر امروز ادامه داشت. هر ورقه اسکناس آمریکا در بازار هرات ظهر امروز نسبت به روز گذشته نزدیک به هزار تومان است. رشد انجام داد.

از سوی دیگر نرخ حواله درهم امروز نوسانات صعودی را به ثبت رساند و این امر تا حدودی کار را برای خریداران دلار در تهران تسهیل کرد.

علاوه بر دو عامل ذکر شده، برخی معتقدند امروز جوزپ بورل در تهران سیگنال صعودی به دلار داد و همین عامل باعث شکست هسته سخت دلار در پله دوم کانال پنجم شد.

به گزارش رسانه ها، جوزپ بورل در آستانه نشست شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا او در بروکسل با خبرنگاران درباره بسته جدید تحریم‌ها صحبت کرد ایران ایجاد خواهیم کرد

از سوی دیگر؛ رسانه ها اعلام کرده اند وزیر امور خارجه آلمان در آخرین اظهارات خود درباره ایران گفته است که وزرا روابط خارجی اتحادیه اروپا در نشست امروز خود درباره اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران تصمیم گیری خواهد کرد.

ماندگاری طلای جهانی بالای 1970 دلار است

امروز قیمت جهانی طلا بالاتر از دلار 1970 باقی مانده است.در زمان نگارش این مقاله یک اونس طلا به دلار 1975 بوده است.بعضی از تحلیلگران اقتصادی معتقدند در صورت حفظ حد فوق، امکان به تدریج وجود دارد. حرکت به سمت سقف 2000 دلار با این حال؛ اگر کمتر از این محدوده باشد، شانس بازگشت به کانال نیمی 1900 دلاری وجود خواهد داشت.

در تهران قیمت طلا روز گذشته به دلیل رشد دلار و طلای جهانی به روند صعودی خود ادامه داد. طبق اعلام سایت طلا و اتحادیه پولی، قیمت داخلی این فلز گرانبها امروز به 2 میلیون و 602 هزار و 22 تومان رسید و ظهر امروز در محدوده 2 میلیون و 597 هزار و 900 تومان فروخته شد که در حقیقت 33 هزار و 700 تومان بالاتر از قیمت است. روز قبل.

طلای 18 عیار دیروز 15 هزار و 700 تومان افزایش یافت روز شنبه قیمت فلزات گران داخلی 50 هزار تومان افزایش یافت.

قیمت سکه امامی در بازار امروز به 32.5 میلیون تومان رسید که نسبت به شب گذشته 700 هزار تومان افزایش نشان می دهد. فلز ملی گران قیمت دیروز جهش قابل توجهی را تجربه کرد و در بالای یک میلیون تومان ایستاد. بنابراین دیروز و امروز ارز امامی نزدیک به دو میلیون تومان افزایش یافته است.

ارز در مبادله کالا تا ظهر امروز در محدوده 32 میلیون و 600 هزار تومان بود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا