اخبار روز سینما

تمیز و براق کردن سینک ظرفشویی با روش های ساده

برای تمیز کردن سینک آشپزخانه از مواد شوینده شیمیایی و مضر استفاده نکنید؛ ترفندهایی وجود دارد که می توانید با مواد طبیعی سینک را تمیز کنید. ظرف ها، میوه ها و بسیاری چیزهای دیگر در سینک آشپزخانه شسته می شوند. به همین دلیل تمیز کردن سینک آشپزخانه بسیار مهم است. آیا باقی مانده غذای شما سینک ظرفشویی را کثیف می کند؟

تمیز و براق کردن سینک ظرفشویی با روش های ساده

باقی مانده غذا، سس و نوشیدنی در اطراف سینک آشپزخانه آن را کثیف و کدر می کند. این روش را امتحان کنید و شگفت زده شوید و از تمیز کردن سینک آشپزخانه خود لذت ببرید.

1. استفاده از مسواک برای تمیز کردن سینک آشپزخانه

مسواک زدن با یک مسواک قدیمی به صرفه است. هیچ چیز نمی تواند مانند یک مسواک، سینک ظرفشویی شما را به خوبی تمیز کند. از آن برای وارد شدن به کوچکترین شکاف ها و لبه های اطراف سینک و شیر آب استفاده کنید. آنها دوده، رسوبات آهکی و هر گونه کثیفی دیگری را که ممکن است در سینک پنهان شده باشد، تمیز و پاک می کنند.

2. لکه های آهک را با لیمو پاک کنید.

برخی از مواد شوینده ممکن است در مورد لکه های سنگین آهک، به خصوص در اطراف شیر آشپزخانه کافی نباشند. خواص اسیدی لیمو آن را به یک پاک کننده طبیعی خوب برای لکه های آهک تبدیل می کند.

نحوه استفاده از لیمو برای تمیز کردن سینک آشپزخانه:

یک لیمو را از وسط نصف کنید و روی شیر بمالید و این کار را چند بار روی قسمت هایی که لیمو رسوب کرده است تکرار کنید و بیشتر بکشید و بگذارید دو ساعت بماند. بشویید و در نهایت خشک کنید. از اینکه این روش طبیعی چقدر قدرتمند و فوق العاده می تواند باشد، شگفت زده خواهید شد.

3. برای پولیش و تمیز کردن سینک آشپزخانه از یک پارچه میکروفایبر استفاده کنید.

اگر می خواهید رنگ نهایی را به آشپزخانه کاملا تمیز خود اضافه کنید، یک پارچه میکروفایبر بهترین دوست شما خواهد بود. این دستمال منحصر به فرد در براق کردن سطوح بی نظیر است. از یک پارچه میکروفایبر تمیز و خشک به شکل حرکات دایره ای استفاده کنید تا آشپزخانه خود را تمیز نگه دارید.

4. سینک ظرفشویی خود را بعد از هر بار استفاده تمیز و خشک کنید.

بهترین روش تمیز کردن آشپزخانه ساده‌ترین و واضح‌ترین روش است: هرگز اجازه ندهید آنقدر کثیف شود و حتی در وهله اول به از بین بردن لکه‌های سخت و عمیق فکر نکنید. پس از هر بار استفاده از یک برس و اسفنج آشپزخانه برای تمیز کردن سریع اما کامل سینک ظرفشویی استفاده کنید، که واقعا به جلوگیری از رسوب آهک و دوده کمک می کند.

5. برای تمیز کردن سینک آشپزخانه از سفید کننده یا رسوب زدا استفاده نکنید.

از آنجایی که پس از خشک شدن، لکه های تیره ای ایجاد می شود که سینک را کدر و کدر نشان می دهد، این نقاط تیره به راحتی پاک نمی شوند و حتی ممکن است برای همیشه باقی بمانند.

6. اجازه ندهید مواد شوینده روی سطح سینک باقی بمانند.

تمیزکننده آشپزخانه دلخواهتان را اسپری کنید، سپس بگذارید حداقل 2 دقیقه بماند، اما ماندن زمان بیشتر باعث ایجاد لکه‌های بیشتری می‌شود و کار شما را سخت‌تر می‌کند.

سینک ظرفشویی به راحتی تمیز می شود و می درخشد.

7. برای تمیز کردن سینک آشپزخانه از سرکه سفید استفاده کنید.

اگر لکه و رسوبی در سینک شما وجود دارد، یک پارچه تمیز را به سرکه سفید آغشته کنید، آن را روی سینک بکشید تا کاملا تمیز شود و لکه ها از بین بروند. همچنین می توانید نمک و جوش شیرین را با کمی آب ترکیب کرده و سینک را با این مخلوط بشویید تا لکه ها از بین بروند.

شیرآلات به راحتی با مایع کف آلود تمیز می شوند، اگر اثر انگشت یا لکه های آب باقی ماند، از پارچه آغشته به سرکه سفید استفاده کنید. سرکه علاوه بر پاکسازی، ضدعفونی کننده نیز می باشد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا