اخبار روز

سیتی با شکست اینتر قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد + فیلم

به نقل از شمانیوز

به گزارش سایت طلا، در چارچوب دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان اروپا از ساعت 22:30 در ورزشگاه آتاتورک استانبول ترکیه، تیم های منچسترسیتی و اینترمیلان به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان ، این دیدار با برتری یک بر صفر سیتی به پایان رسید و این تیم توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

تک گل سیتیزن ها را رودری در دقیقه 68 با بازی تماشایی آکانجی و برناردو سیلوا به ثمر رساند.

اینتر در این دیدار 3 موقعیت برای گلزنی داشت که اولین آن ضربه سر دیمارکو بود که ابتدا به تیرک دروازه برخورد کرد و در ادامه لوکاکو شوت هم تیمی خود را از روی خط خارج کرد تا یکی از صحنه های تلخ برای نراتزوری ها رقم بخورد. فرصت دیگری را لائوتارو در یک موقعیت درخشان و از دست دادن لوکاکو از دست داد و آخرین فرصت در دقیقه 89 با ضربه لوکاکو با دفع تماشایی ادرسون از کنار دروازه به بیرون رفت و یک فرصت واضح دیگر روی دروازه اینتر از دست رفت. در آخرین لحظات بازی، اینتر فرصت گلزنی داشت اما ادرسون دوباره مقابل آنها قرار گرفت.

نکته مهم نیمه اول مصدومیت کوین دی بروین در دقیقه 35 بود.بازیکنی که در فینال لیگ قهرمانان 2021 بین سیتی و چلسی نیز در دقیقه 60 مصدوم شد و بازی را ترک کرد. در آن بازی پس از جدایی دی بروین، سیتی کاملا بی تاثیر بود و در گلزنی مقابل چلسی ناکام ماند و به نایب قهرمانی بسنده کرد، اما در آن بازی سیتی با ستاره هایی چون برناردو سیلوا و جان استونز گل زد و قهرمانی را زنده کرد.

در این دیدار همانطور که انتظار می رفت اینتر می خواست دفاعی بازی کند. آنها تصمیم گرفتند با تکیه بر ستاره ای مانند لائوتارو ضد حمله کنند. بعد از گل سیتی، اینتر هل داد و نمایش بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت اما موقعیت ها تبدیل به گل نشد.

در این دیدار می توان به عملکرد عالی جان استونز در خط هافبک منچسترسیتی اشاره کرد. بازیکنی که بعد از مصدومیت دی بروین به خصوص در نیمه دوم عملکرد بسیار خوبی داشت و می دانست چطور نظم میانی اینتر را به هم بزند.

منچسترسیتی برای اولین بار در تاریخ قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و توانست با گواردیولا و ستاره هایش این افتخار را کسب کند.

گواردیولا که از سال 2011 نتوانسته با تیمی غیر از بارسلونا و با ستاره ای غیر از مسی قهرمان اروپا شود، پس از 12 سال به مقام قهرمانی رسید تا سومین جام خود را به دست آورد. بسیاری پپ را وابسته به بازیکنانی مانند مسی، اینیستا یا ژاوی می دانستند، اما او پس از ناکامی در بایرن و سال های قبل در سیتی توانست دوباره اروپا را فتح کند.

اینترمیلان که 3 قهرمانی در دوران حرفه ای خود دارد، برای چهارمین بار نایب قهرمان شد تا اینزاگی با نراتزوری تنها کوپا ایتالیا را از آن خود کند.

ستارگان سابق فوتبال از جمله بازیکنان اینتر در سال 2010، سیدورف، کاکا و … در این دیدار جمع شدند.

آخرین باری که استانبول میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپا بود در سال 2005 و در پیروزی چشمگیر لیورپول مقابل میلان بود، زمانی که مردان بتین به لطف ضربات پنالتی جرارد قهرمان شدند.

انتهای پیام/

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا