اخبار روز

جدیدترین اخبار در رابطه با “ارز 4200” تومانی!/ آیا این نوع ارز همچنان وجود دارد؟

به گزارش پی ام آپ، مدیر اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی گفت: برای حفظ قیمت برخی اقلام در حوزه تجهیزات پزشکی ناچاریم ارز 4200 تومانی را تخصیص دهیم تا قیمت به دست مصرف کننده برسد. افزایش نمی یابد و ممکن است بیمه شرکت ها این موارد را پوشش دهد.

جلال غفارزاده افزود: اگر کالای داخلی بخواهد با کالای وارداتی رقابت کند، باید شرایط رقابت عادلانه باشد و در شرایطی که حذف سکه 4200 تومانی برای برخی اقلام وارداتی امکان پذیر نیست، باید حمایت ها را افزایش داد تا در تولیدات داخلی، شرایط رقابت عادلانه باشد.

وی به این امر اشاره کرد که امکان صدور مجوز برخط برای محصولات جدید از طریق درگاه ملی مجوز‌ها وجود ندارد. فرآیند‌های صدور مجوز در اداره کل تجهیزات پزشکی اغلب به صورت تاییدی و پس از بررسی محصول، صادر می‌شود. با این حال، مجوز فعالیت افرادی که به عنوان مسئولان فنی هستند، از طریق درگاه ملی مجوز‌ها صادر می‌شود و نیازی به مراجعات حضوری و تایید یک محصول نیست.

غفارزاده به این موضوع اشاره کرد که باید به دقت مراحل کارآزمایی بالینی را طی کرده و اطمینان حاصل شود که محصول سلامتی است. همچنین، در برخی موارد، مجوز تولید برای دستگاه‌ها یا تجهیزات، همزمان با صدور مجوز کارآزمایی بالینی منتشر می‌شود تا بتوان نمونه‌هایی از آن‌ها را برای تولید استفاده کرد.

سرپرست اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی ادامه داد: وزارت بهداشت مسئولیت ایمنی و بهداشت تجهیزات پزشکی مورد استفاده در کشور را بر عهده دارد و باید اطمینان حاصل کند که این فرآورده ها برای مردم عارضه ایجاد نکرده و با روش های درمانی مطابقت داشته باشد. بدين منظور اداره كل تجهيزات پزشكي كنترل هاي لازم را قبل و بعد از استفاده از آن انجام داده است.

دولت از ابتدای سال گذشته ارز ترجیحی 4200 تومانی را حذف و به جای آن یارانه های 300 و 400 هزار تومانی در اختیار مردم قرار داد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا