اخبار روز

افت شدید قیمت طلا و سکه! /سکه و طلا ارزان شد!

به گزارش پی ام آپ، سه هفته است که بازار داخلی طلا و سکه روند نزولی قیمت را آغاز کرده و همچنان روند نزولی دارد. با آرام شدن بازار ارز داخلی، بازار سکه و طلا نیز آرام شده و دیگر خبری از افزایش نوسانات و التهاب در بازار نیست.

برعکس، در هفته اخیر بازار جهانی روند صعودی داشته و نوسانات فزاینده ای را تجربه کرده است. بنابراین هر اونس طلای جهانی در هفته گذشته 34 دلار افزایش یافته و از 1947 دلار در ابتدای هفته به 1981 دلار در پایان هفته رسیده است.

با وجود افزایش قیمت جهانی طلا، بازار داخلی طلا و سکه تحت تاثیر ثبات نسبی و نوسانات نزولی نرخ ارز در داخل کشور کاهش یافته است. بازار نسبتا باثبات و آرام است و خبری از شور و نشاط کاذب در بازار نیست.

بر اساس آخرین معاملات انجام شده روز گذشته در بازار طلا و سکه که از سوی اتحادیه طلا و جواهر تهران در اختیار این خبرگزاری قرار گرفته است، هر قطعه سکه جدید طراحی شده 320 هزار تومان کاهش قیمت دارد و 31 میلیون تومان قیمت دارد. ابتدای هفته در کانال 30 میلیون تومان بازگشت و هفته را با قیمت 30 میلیون و 680 هزار تومان به پایان رساند. سکه تمام طرح قدیم اما افت قیمت تقریبا دو برابری داشته و با کاهش 600 هزار تومانی از 27 میلیون و 600 هزار تومان در پایان هفته به 27 میلیون تومان رسیده است.

قیمت نیم سکه در هفته جاری به ترتیب 250 هزار تومان و ربع سکه 150 هزار تومان کاهش یافته است. نیم سکه از 17 میلیون تومان در ابتدای هفته به 16 میلیون و 750 هزار تومان رسیده و ربع سکه از 11 میلیون و 500 هزار تومان به 11 میلیون و 350 هزار تومان کاهش یافته است.

سکه یک گرمی که در ابتدای هفته 6.7 میلیون تومان قیمت داشت، در معاملات روز گذشته 6 میلیون و 650 هزار تومان معامله شد و 50 هزار تومان ارزان شد.

در این هفته هر مثقال طلای 17 عیار با 11 هزار تومان کاهش از 10 میلیون و 911 هزار تومان در ابتدای هفته به 11 میلیون و 900 در هر مثقال در آخرین معاملات هفته رسید و ۱۱ هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرده است.

هر مثقال طلای 18 عیار نیز در هفته جاری 3 هزار تومان کاهش قیمت داشته و در پایان هفته هر گرم دو میلیون و 516 هزار تومان معامله شد. در ابتدای هفته هر گرم طلای 18 عیار 2 میلیون و 519 هزار تومان معامله می شد.

در حال حاضر هر قطعه سکه تمام بهار 6.90 هزار تومان حباب دارد که نسبت به هفته گذشته (هفته منتهی به پنجم خرداد ماه) حدود 310 هزار تومان خالی شده است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا