اخبار روز

سکه بخریم یا نه؟/ آیا خرید سکه صرفه اقتصادی دارد؟

به گزارش پی ام آپ، همانطور که در این گزارش پنجشنبه شب گذشته آمده است; قیمت سکه امامی در مرز 30 میلیون و 200 هزار تومان باقی ماند و نزدیک به 30 میلیون و 400 هزار تومان رشد کرد.

روز جمعه، فلز گران قیمت داخلی حاضر به عقب نشینی نشد و محدوده مذکور را حفظ کرد.

اما چه چیزی باعث شد تا معامله گران سکه در برابر کاهش قیمت دیروز مقاومت کنند؟

اولین نشانه ای که معامله گران سکه را منتظر احتمال رشد قیمت سکه کرد، تداوم قیمت دلار در بالای خط حمایتی اولین گذر کانال پنجم بود.

از سوی دیگر، قیمت جهانی طلا که پنجشنبه گذشته کاهش یافته بود، در واکنش به اظهارات جدید جروم پاول، روز جمعه افزایش یافت و دوباره رشد کرد.

صبح بخیر طلا در یک هفته ناامید کننده

همانطور که رسانه ها اعلام کردند، طلای جهانی روز گذشته به بالای 1980 دلار شکست که در واقع نسبت به روز پنجشنبه جهش بیش از 20 دلاری را نشان می دهد.

در شرایط فعلی، فعالان بازار معتقدند اگر در اولین روز هفته، ارز امامی متاثر از رشد قیمت جهانی طلا و ماندگاری دلار بالاتر از سقف حمایتی ذکر شده باشد؛ این ممکن است خریداران را وارد بازار سکه کند و فلز زرد ملی را بالاتر ببرد.

از سوی دیگر با توجه به اتمام ثبت نام خودرو در روز جمعه، ممکن است مقداری نقدینگی وارد بازار طلا و سکه شود.

با این حال، اگر دلار آمریکا امروز کاهش یابد، ممکن است قیمت ارز کاهش یابد.

خط اول حمایت و مقاومت در بازار سکه

در شرایط فعلی سقف حمایتی فیبوناچی اول سکه امامی در محدوده 30 میلیون و 309 هزار تومان، حمایت دوم در محدوده 30 میلیون و 280 هزار تومان است. اگر این جای پای از دست برود، شانس بازگشت به مرز حساس 30 میلیون و 200 هزار تومانی وجود دارد.

از سوی دیگر حد مقاومت اول 30 میلیون و 402 هزار تومان است که اگر فلز زرد داخلی به این حد برسد و بالای این محدوده تثبیت شود مقاومت دوم 30 میلیون و 430 هزار تومان و مقاومت سوم بالای 30 میلیون تومان خواهد بود و به 1470000 تومان می رسد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا