عمومی

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرکرده شبکه تلویزیونی متخاصم مستقر در انگلیس را در شمال غربی دستگیر کرد

قرارگاه حمزه سیدالشهدا نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دوشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سرکرده این شبکه تلویزیونی متخاصم مستقر در لندن که تهران آن را به دلیل نقش داشتن در دامن زدن به شورش‌های خشونت‌آمیز در کشور در فهرست سیاه سازمان‌های تروریستی قرار داده است، شناسایی شد. توسط نیروهای سپاه در خوی دستگیر شدند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در پی ناآرامی های اخیر در سطح شهر، عامل اصلی این شبکه تلویزیونی که مردم را به تحرکات ضد امنیتی تحریک می کرد، قصد داشت در اینجا اقدامات خرابکارانه انجام دهد اما پس از یک عملیات پیچیده دستگیر شد.

شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال با حمایت مالی عربستان سعودی در سال 2017 به عنوان بخشی از یک کمپین تبلیغاتی علیه حکومت ایران در لندن تأسیس شد.

این کانال تلویزیونی آشکارا سلطنت طلبان، گروه تروریستی بسیار بدنام سازمان مجاهدین خلق (منافقین) و مهمتر از همه، تروریست های جدایی طلب را بر خلاف مقررات رسانه ای خود بریتانیا تبلیغ می کند.

اخیراً تهران این کانال را به دلیل نقش آن در برافروختن آتش خشونت در جریان ناآرامی ها در ایران به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کرد.

در 30 نوامبر، وزارت اطلاعات ایران با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که هرگونه همکاری با این شبکه تلویزیونی را یک اقدام تروریستی می‌داند.

«ایران اینترنشنال» از زمانی که مهسا امینی زن ۲۲ ساله ایرانی در اواسط سپتامبر در بازداشت پلیس درگذشت، به شدت به تبلیغات و اطلاعات نادرست درباره ایران دامن زد.

اگرچه پلیس قاطعانه اعلام کرده است که مرگ او به دلایل طبیعی بوده است که حتی در گزارش پزشکی قانونی نیز تایید شده است، اما این کانال تلویزیونی در تحریف حقیقت سنگ تمام گذاشته است.

MNA/IRN84955225


Source

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا