اخبار پی ام آپلود

سودآوری با سیگنال رایگان در فارکس

امروزه در بازارهای مالی بزرگ دنیا مانند فارکس استفاده از سیگنال رایگان تبدیل به ابزاری برای کسب درآمد افراد بی‌تجربه و حتی گاهی حرفه‌ای‌های بازار شده است. در واقع سیگنال‌های فارکس به معنای ارائه قیمت ورود و یا خروج به یک نماد معاملاتی توسط تریدرهای حرفه‌ای بازار، ربات‌های معامله‌گر و یا اندیکاتورهای مخصوص این کار است.

این ارائه دهندگان بر اساس استراتژی‌های معاملاتی خود بازار را تحلیل کرده و در زمان مناسب اقدام به ارائه سیگنال می‌کنند. البته همه‌ی ارائه دهندگان سیگنال رایگان قابل اعتماد نیستند و بر همین اساس سیگنال‌های معتبر دارای چند ویژگی ضروری هستند؛ که در صورت‌ عدم وجود این ویژگی‌ها نباید معاملات خود را بر اساس آن‌ها انجام داد. در ادامه بیشتر با ویژگی‌های سیگنال‌های فارکس و مزایا و معایب آن‌ها آشنا خواهیم شد.

سیگنال رایگان فارکس چیست؟

همانطور که در قبل اشاره شد، سیگنال فارکس در واقع ارائه قیمت ورود به نمادهای معاملاتی مختلف توسط ارائه دهندگان سیگنال به معامله گران دیگر است که پس از بررسی و تحلیل نماد مورد نظر صادر می‌شود. این سیگنال‌ها معمولا در کانال‌های سیگنال در دسترس مشتریان قرار گرفته و مدل‌های مختلفی را شامل می‌شوند. معمولا کانال‌های سیگنال دهی معتبر برای جذب مشتریان خود اقدام به ارائه سیگنال رایگان می‌کنند تا افراد بتوانند میزان سوددهی سیگنال‌ها را بررسی کنند. در برخی سیگنال‌ها فقط قیمت ورود مشخص شده و در برخی دیگر علاوه بر آن ممکن است قیمت خروج، حد سود و حد ضرر نیز مشخص گردد. در ادامه با انواع سیگنال‌های فارکس آشنا خواهیم شد.

سودآوری با سیگنال رایگان در فارکس

انواع سیگنال فارکس

به طور کلی سیگنال‌های فارکس را می توان در چهار دسته زیر تقسیم‌بندی کرد.

سیگنال استاندارد

با توجه به اینکه این نوع از سیگنال‌ها پس از تحلیل تکنیکال دقیق توسط ارائه دهنده سیگنال به همراه جزئیاتی چون قیمت ورود، حد ضرر و حد سود صادر می‌شوند و اشاره به قیمت فعلی نماد معاملاتی دارند؛ بنابراین اجرای آن باید بدون هدر دادن وقت و فورا پس از دریافت سیگنال انجام گیرد.

سیگنال سفارش‌گذاری یا پندینگ

در این نوع از سیگنال قیمت فعلی با قیمت ورود فاصله داشته و فرصت برای اجرای سفارش وجود دارد. در بسیاری از مواقع نیز ممکن است قیمت ورود بر اساس شرایط موجود تغییر کرده و سیگنال به روزرسانی شود. به لحاظ سایر شرایط این نوع از سیگنال با سیگنال استاندارد تفاوتی ندارد.

سیگنال خبری

این نوع از سیگنال‌ها اشاره به اخبار دارند و معمولا قبل از انتشار اخبار مرتبط با بازار فارکس صادر می‌شوند. این نوع از سیگنال‌ها بسیار سریع و کوتاه مدت هستند و به تبحر بسیار زیادی نیاز دارند. معمولا مدت زمان سیگنال ورود و خروج در این نوع از سیگنال‌ها بسیار کوتاه است و سودهای حداکثری در کوتاه‌ترین زمان ممکن را در پی خواهند داشت.

سیگنال تهاجمی

این نوع از سیگنال بسیار ریسک بالایی دارند و نیازمند مدیریت ریسک قدرتمند و بالانس قوی هستند. معمولا در این نوع از سیگنال‌ها حد سود و گاهی حد ضرر مشخص نشده و سیگنال در محدوده‌ای مشخص صادر شده و در صورت حرکت قیمت در خلاف جهت سیگنال تا زمانی که قیمت هم جهت شود تکرار شده و سپس دستور خروج صادر خواهد گردید.

ویژگی‌های سیگنال رایگان فارکس

همانطور در ابتدای مطلب نیز اشاره شده، سیگنال‌های فارکس به دو بخش سیگنال رایگان و پولی تقسیم می‌شوند که در هر صورت هر دوی آن‌ها باید دارای سه ویژگی اساسی زیر باشند.

نقطه ورود مشخص: یک سیگنال رایگان و یا پولی باید حتما دارای نقطه ورود مشخص باشد تا بتوان به راحتی و با شفافیت تمام بر اساس آن وارد معامله شد.

حد سود: وجود حد سود مشخص در یک سیگنال رایگان و یا پولی فارکس نیز از دیگر نکات ضروری است و حداقل یک نقطه هدف و حداکثر ۳ نقطه هدف توسط صادر کننده سیگنال الزامی است.

حد ضرر معقول: یک سیگنال مناسب فارکس باید حد ضرر معقولی داشته باشد و بهتر است از سیگنال‌هایی استفاده شود که حد ضرر کوچکی را ارائه می‌کنند.

مزایا و معایب سیگنال رایگان فارکس

دریافت سیگنال رایگان فارکس دارای مزایا و معایب متفاوتی است که در ادامه به بررسی هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

سودآوری با سیگنال رایگان در فارکس

عدم پرداخت هزینه

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از سیگنال رایگان فارکس‌ عدم پرداخت هزینه بابت آن است. افراد تازه کار می‌توانند با استفاده از سیگنال رایگان اقدام به معامله کرده و بدون پرداخت پول تجارب خود در بازار فارکس را افزایش دهند.

آموزش رایگان

بسیاری از ارائه دهندگان سیگنال رایگان فارکس علاوه بر صدور سیگنال، تحلیل‌های خود را در وب سایت‌ها و گروه‌های مختلف به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می‌دهند و افراد می‌توانند بدون پرداخت هیچ گونه هزینه از این تحلیل‌ها در جهت بالا بردن سطح دانش و آگاهی خود استفاده کنند.

صرفه جویی در زمان

افرادی که از سیگنال رایگان و یا پولی فارکس استفاده می‌کنند، در واقع نیاز به صرف زمان زیادی در بازار فارکس ندارند؛ بنابراین می‌توانند از زمان خود استفاده بهینه کرده و در کنار فعالیت‌های دیگر خود از این بازار نیز کسب سود کنند. علاوه بر آن افراد، دیگر نیاز به صرف زمان‌های زیاد برای تحلیل بازار نداشته و می‌توانند با انجام مدیریت هم‌زمان از چندین سیگنال مختلف استفاده کرده و وارد معاملات بیشتری شده و در نتیجه امکان استفاده از فرصت‌های بیشتری از بازار را به دست بیاورند.

حذف عوامل احساسی

با استفاده از سیگنال‌های فارکس افراد بر اساس تحلیل معامله گران دیگر اقدام به ورود و خروج از یک معامله می‌کنند؛ بنابراین خود اقدام به تحلیل بازار نکرده و در نتیجه دچار تصمیم گیری‌های احساسی که معمولا منجر به ضررهای فراوان می‌شوند، نخواهند شد.

استفاده از قدرت بالای تحلیل هوش مصنوعی

استفاده از تحلیل‌های رایگان که توسط ربات‌ها صادر می‌شوند، امکان بهره بردن از تحلیل‌های جامع‌تر و گسترده‌تر که انسان قادر به آن نیست را دارد و بنابراین از حداکثر قدرت تحلیل می‌توانند بهره‌مند شوند.

معایب سیگنال رایگان فارکس

در بالا با مزایای سیگنال‌های فارکس و به خصوص سیگنال رایگان فارکس آشنا شدیم. این نوع از سیگنال‌ها علاوه بر مزایای که دارند، معایبی را نیز شامل می‌شوند که عبارتند از:

خطر کلاهبرداری

یکی از خطراتی که همواره در کمین افراد ناآگاه بازار مالی فارکس است، احتمال درگیری با افراد کلاهبردار می‌باشد. هنگام استفاده از سیگنال‌های رایگان فارکس باید بسیار مواظب آن باشید که طعمه کلاهبرداران قرار نگیرید و با ارائه سیگنال رایگان شما را تشویق به پرداخت وجه برای عضویت در کانال‌های ویژه خود نکنند.

بروز مشکلات فنی

بسیاری کانال‌های ارائه کننده سیگنال رایگان و پولی فارکس از ربات‌های تحلیل‌گر برای صدور سیگنال‌های خود استفاده می‌کنند؛ در نتیجه امکان بروز مشکلات فنی در کدنویسی وجود دارد که خود می‌توانند منجر به صدور سیگنال‌های نادرست شود. از طرفی دیگر چون ربات‌ها بر اساس داده‌های گذشته‌ی بازار طراحی شده‌اند؛ بنابراین هر گونه تغییر جدید در الگوهای بازار می‌توانند تحلیل‌های آن‌ها را دچار خطا کرده و بنابراین سیگنال‌های صادر شده نیز اعتبار لازم را نداشته باشند.

قطعی نبودن سیگنال‌ها

چون در بازارهای مالی مانند فارکس هیچگونه قطعیتی وجود ندارد، عوامل مختلفی می‌توانند بر بازار تاثیر بگذارند و پیش بینی‌های انجام شده را دچار تزلزل نمایند. در چنین شرایطی امکان بروز ضررهای جبران ناپذیر وجود دارد که در صورت نداشتن مدیریت صحیح ریسک، می‌تواند سرمایه افراد را به راحتی نابود سازد.

کیفیت پایین سیگنال‌ها

افرادی که از سیگنال رایگان فارکس استفاده می‌کنند، نباید انتظار کیفیتی مشابه با سیگنال‌های پولی را داشته باشند و بر همین اساس دقت و بازدهی آن‌ها ممکن است انتظارات افراد را برآورده نسازند.

سخن آخر

همانطور که در این نوشته متوجه شدیم، افراد می‌توانند بدون هیچگونه تجربه معاملاتی در بازار فارکس و بر اساس سیگنال‌های دریافتی از ارائه کنندگان سیگنال رایگان و یا پولی اقدام به معامله و کسب درامد از این بازار کنند. استفاده از سیگنال رایگان فارکس مزایای و معایب مربوط به خود را دارند که با بررسی و تحقیق و بر اساس شرایط شخصی می‌توان تصمیم به استفاده و یا عدم استفاده از آن‌ها گرفت.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا