اخبار روز

سوء استفاده سازندگان لوازم خانگی از انحصار بازار!

به گزارش پی ام آپ، تغییر قیمت لوازم خانگی نیازمند اخذ مجوز است اما تولیدکنندگان بدون مجوز افزایش قیمت اقداماتی انجام داده و صامت منتظر دریافت دلایل گرانی طی نامه نگاری با تولیدکنندگان است، آخرین بار در تیرماه امسال قیمت لوازم خانگی بین 10 تا 15 درصد افزایش یافت. پس از آن، وزارت امنیت اعلام کرد که فعلا قیمت این محصول تغییر نخواهد کرد، زیرا در صورت گران شدن، نه تنها بازار داخلی، بلکه بازار خارجی نیز از بین خواهد رفت. گران محصولی از یک شرکت لوازم خانگی به صورت مستند منتشر شده است تا مسئولان از وضعیت این بازار پر تقاضا مطلع شوند.

در 15 مرداد 1401 شرکت پارس خزر که یکی از تولیدکنندگان لوازم برقی می باشد طی مراحل شفاف سازی و با موافقت انجمن صنفی کارفرمایی سازندگان لوازم برقی کوچک و با هماهنگی سازمان محترم حمایت از مصرف کننده و این است که سازندگان از افزایش 13 درصدی میانگین قیمت انواع محصولات از جمله فرمان کلید MG 1600P خبر دادند. تغییر کرده و از آن زمان تاکنون خبری از تایید نهادهای مسئول برای افزایش قیمت آن نشده است. محصول در کدال

لازم به ذکر است که این شرکت باید هرگونه افزایش قیمت در سامانه کدال را شفاف سازی کرده و به سهامداران شرکت اطلاع دهد، نکته جالب اینجاست که در صورت مراجعه به نمایندگی های مجاز لوازم خانگی این برند، شاهد 65 درصد بودن این محصول خواهید بود. گرانتر از قیمت درج شده یعنی 35786000 ریال توسط این شرکت در سایت شرکت لوازم خانگی پارس خورز و نمایندگی ها درج شده است افزایش خودسرانه قیمت لوازم خانگی در حالی است که به گفته فعالان بازار، وضعیت فعلی خرید و فروش مناسب نیست و بازار در نوعی رکود است. اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران در این باره گفت: کاهش قدرت خرید مردم به طور مستقیم بر تقاضا تأثیر گذاشته و فروش حدود 80 درصد کاهش یافته است، بنابراین افزایش قیمت می تواند خودسرانه باشد.

روح الله عباسپور درباره صنعت لوازم خانگی گفت: صنعت لوازم اعمال خیر در تحقق شعار سال، در چارچوب قدرت اقتصادی حمایت های زیادی از این صنعت شده و فعالان این عرصه توانستند خلاء کمبود برندهای معروف را پر کنند.

نماینده مردم بوین زهرا و اوج در مجلس وی با اشاره به تغییر نگرش مردم نسبت به خرید لوازم خانگی و استقبال از این محصولات، افزود: تولیدکنندگان لوازم خانگی از حمایت های انجام شده سوء استفاده نکنند، اکنون بازار لوازم خانگی در انحصار است و تولیدکنندگان در این حوزه نباید از این حمایت برخوردار باشند. تصور می شود که با تولید هر محصولی می توانید این بازار را داشته باشید.

وی افزود: تولیدکنندگان لوازم خانگی باید به این نکته توجه داشته باشند که بازار این محصولات همیشه انحصاری نخواهد بود، می توان وارد كردن باید ارائه شود، بنابراین باید بتوانند کیفیت و استانداردسازی را با محصولات خارجی ارتقا دهند صلاحیت انجام دادن

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: عضویت ایران که در سازمان همکاری شانگهای فرصت خوبی برای تولیدکنندگان داخلی به ویژه صنعت لوازم خانگی است تا با ارتقای کیفیت وارد بازارهای این کشورها شوند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا