اخبار روز

فوری : سه خبر مهم در مورد قیمت دلار در معاملات امروز 16خرداد1402

به نقل از شمانیوز، به گزارش سایت طلا، قیمت دلار که در ابتدای هفته پس از خط شنبه کاهش یافته بود و به کمترین حد خود رسیده بود، در دو روز تعطیلات از پایین ترین سطح خود فاصله گرفت و به مرز 51 هزار تومان بازگشت.

روز شنبه خبر ورود جدید هواپیمای عمانی از تبادل اسرای آمریکایی خبر داد و قیمت دلار تا سقف حمایتی 50 هزار و 500 تومان کاهش یافت. پس از اینکه مشخص شد این هواپیما برای حضور چند تن از مقامات عمانی در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) به تهران آمده و ربطی به تبادل اسرا ندارد، قیمت دلار افزایش یافت.

به گفته معامله گران، بازار ارز امروز سه شنبه تحت تاثیر سه خبر می تواند نوسان داشته باشد. اولین خبر ادعای یکی از اعضای اتاق بازرگانی است که هفته گذشته گفته بود دوشنبه دو میلیارد دلار وارد ایران می شود. این خبر روز دوشنبه به بازار مخابره نشد و به گفته معامله گران در صورت افزایش قیمت دلار، بازارساز می تواند از این خبر استفاده کند.

موضوع دوم مربوط به موضوع اخبار جدید نظامی است که قرار است سپاه در رسانه ها منتشر کند. برخی از معامله گران تصور می کنند که این خبر مربوط به ارائه یک موشک مافوق صوت است. از دیدگاه او، چنین اخباری همزمان با اخبار مذاکرات محرمانه هسته ای بی معنا نیست.

سومین خبر مربوط به جلسه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی است که در صورت منفی بودن نتیجه ممکن است قیمت دلار افزایش یابد و اگر نتیجه آن مثبت تلقی شود، قیمت دلار به کف 50 هزار تومان حرکت می‌کند.

در مجموع قیمت دلار در محدوده 50 هزار و 500 تومان تا 51 هزار و 200 تومان گیر کرده و هر سمتی که نرخ شکسته و تثبیت شود، روند جدید نیز در همین راستا شکل می گیرد. اگر قیمت دلار از 51 هزار و 300 تومان گذشت و یک روز تثبیت شود، می تواند تا خط مقاومتی 52 هزار تومان هم بالا برود. اما با توجه به وجوه جدید موجود در بازار، اکثر معامله گران بر این باورند که توانایی کاهش قیمت دلار بیشتر از افزایش آن است و با توجه به این مشکل، احتمال از دست دادن کف حمایتی 50500 وجود دارد. تومان در بازار. در صورت از دست رفتن این کف، حمایت بعدی از دلار، مرز روانی مهم 50 هزار تومانی است.

معامله گران می گویند اگر این کف به هر دلیلی از دست برود، بازار با فشار فروش مواجه خواهد شد و احتمال افت بیشتر افزایش می یابد. آنها با اشاره به اینکه قیمت دلار در چند روز گذشته چندین بار به 51 هزار و 200 تومان رسید اما نتوانست آن را بشکند، معتقدند این امر نشان دهنده عدم حضور خریداران در بازار ارز است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا