اخبار روز

کاهش ارزش بیت کوین،پس از اعلام این خبر!

بیت کوین در روزهای اخیر با یک دوره چالش برانگیز مواجه شده است زیرا سرمایه گذاران با نظرات متناقض و عدم اطمینان بازار دست و پنجه نرم می کنند.

کاهش اخیر در ارزش بیت کوین، نوسانات و حساسیت ارز دیجیتال را به عوامل مختلفی که بر احساسات عمومی بازار تأثیر می گذارد، برجسته می کند.

بایننس و تمامی شرکت های وابسته به آن در ایالات متحده، سرانجام پس از ماه ها اتهامات مختلف توسط رگولاتورهای ایالات متحده، توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به دلیل تخلفات متعدد متهم شدند.

بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان و بنیانگذار آن، ژائو، که با نام CZ نیز شناخته می شود، به مشارکت در طرح های مختلف ثبت نشده، فروش اوراق بهادار دارایی های رمزنگاری شده و سایر طرح های سرمایه گذاری متهم شده اند. لازم به ذکر است که این صرافی و CZ در مجموع با 13 شارژ مواجه هستند.

گفته می شود ژائو و بایننس سرمایه گذاران را در مورد وضعیت کنترل ریسک و حجم معاملات گمراه کرده اند. گری جنسلر، رئیس SEC در بیانیه‌ای گفت: «آنها با اعلام کنترل‌های ساختگی که در پشت صحنه نادیده گرفته می‌شدند، سعی کردند قوانین اوراق بهادار ایالات متحده را دور بزنند تا مشتریان با ارزش آمریکایی را در پلتفرم‌های خود نگه دارند.»

این آژانس همچنین اضافه کرد که دو ارز دیجیتال BNB و BUSD اوراق بهادار هستند. رگولاتور همچنین ادعا می کند که CZ به کارمندان خود دستور داده است که برخی از کنترل ها را برای به حداکثر رساندن سود شرکت دور بزنند.

پس از اعلام این خبر توسط بلومبرگ، بیت کوین نزدیک به 5 درصد سقوط کرد و سطح حمایت مهم خود را که نزدیک به 26750 دلار بود از دست داد و با فشار نزولی بیشتری مواجه شد. بیت کوین اکنون در حدود 25500 دلار معامله می شود.

به گفته تحلیلگران، اگر فشار فروش بیشتر شود و فضای بازار آرام نشود، احتمال رسیدن قیمت به سطح 24600 دلار وجود دارد.

لری فینک، مدیرعامل بلک راک، بزرگترین مدیر دارایی جهان، هشدار داده است که وضعیت دلار به عنوان ارز ذخیره جهان در معرض تهدید ایالات متحده است. او عوامل بی ثبات کننده ای مانند شکاف حد بدهی، احتمال نکول ملی و خطر کاهش رتبه اعتباری را از دلایل نگرانی خود ذکر کرد.

علاوه بر این، او پیش‌بینی کرد که فدرال رزرو حداقل دو افزایش دیگر نرخ بهره را اجرا خواهد کرد. رئیس بلک راک همچنین نسبت به تاثیر موضوع سقف بدهی بر اعتماد عمومی به دلار به عنوان ارز ذخیره جهانی ابراز نگرانی کرد.

وی در بیانیه‌ای هشدار داد: «من معتقدم که در آینده راه‌حلی پیدا خواهیم کرد، اما اجازه دهید واضح بگوییم، ایالات متحده موقعیت خود را به عنوان یک ارز جهانی به خطر انداخته است».

پرزیدنت جو بایدن روز شنبه قراردادی را امضا کرد تا سقف بدهی 31.4 تریلیون دلاری دولت آمریکا را به حالت تعلیق درآورد و عملاً از نکول احتمالی جلوگیری کند. تصویب توافق تمدید سقف بدهی در روز جمعه باعث افزایش ارزش سهام آمریکا شد. رئیس جمهور جو بایدن این قانون را روز شنبه برای جلوگیری از فروپاشی ملی امضا کرد.

مدیر عامل بایننس، چانگ پنگ ژائو، که معمولاً به عنوان CZ شناخته می شود، معتقد است که استیبل کوین های مبتنی بر دلار به تقویت دلار آمریکا کمک خواهند کرد. CZ همچنین از فرماندار Ron DeSantis برای حمایت از صنعت کریپتو تمجید کرد.

در جلسه اخیر توییتر خود، مدیر عامل موفق از چارچوب نظارتی ارزهای دیجیتال در ایالات متحده انتقاد کرد. وی با ابراز نگرانی از عدم شفافیت و مسائل اجرایی این چارچوب ها، مدعی شد که بایننس قربانی چنین اقداماتی شده است.

CZ همچنین گزارش داد که هرچه استیبل کوین های مبتنی بر USD بیشتر باشد، USD پذیرش بیشتری خواهد داشت. محدود کردن چنین استیبل کوین‌هایی استفاده بین‌المللی از ارز ایالات متحده، به‌ویژه در جامعه کریپتو را محدود می‌کند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا