اخبار روز سینما

سخنان مهم و حساس مدیر سابق شبکه سه درباره تعطیلی نود و حواشی آن پورمحمدی: 90 باید خیلی زودتر تعطیل شود/ میثاقی نه شعور و نه دانش عادل را دارد.

علی اصغرپور محمدی مدیر سابق شبکه سه در گفت وگویی اخیر خود گفته بود تعطیلی برنامه نود باید خیلی زودتر از این اتفاق می افتاد اما مدیران سیما به احترام افکار عمومی این کار را نکردند. گفت پیمان و شعور و دانش عادل را ندارد.

به گزارش بازتاب آنلاین، علی اصغرپور محمدی مدیر سابق شبکه سه که بیشتر برنامه نود در زمان تصدی وی روی آنتن می رفت، اخیرا با برنامه «سپر سیاست» گفت وگویی درباره تعطیلی این برنامه، اختلاف عادل با علی فروغی انجام داده است. ، فردوسی پور 90 نکته مهم و حساس در مورد سیستم نظارتی را مطرح کرد که در ادامه می خوانید.

سیاسی هستی یا نه؟ |یکی یکی از دلایل بسته شدن نود تغییر عقیده عادل فردوسی پور بود. ابتدا می گفت من اهل سیاست نیستم اما در عمل گاهی اوقات سیاسی می شد. بین رفتار و چارچوبی که انتخاب کرده بودم تناقض وجود داشت. ما یکسری نهادها در کشور داریم که این مسائل و رفتار مدیران و کارکنان را رصد می کنند و خودمان زیر ذره بین بودیم. انتقاد اصلی او این بود که اگر سیاستمدار نیست چرا در جایی سیاستمدار شده و اگر سیاستمدار است چرا سیاسی شدنش در خدمت نظام نیست؟ این انتقادات را داشتند و همیشه همین بحث ها بود که در دوره من با فردوسی پور دعوای زیادی داشتیم. از یکشنبه شروع می شد و تا دوشنبه بحث می کردیم. ما قبلاً دوستی های زیادی داشتیم و من برای خانواده او احترام زیادی قائل هستم. ما سعی می کنیم این بحث ها را به یک دعوای جدی تبدیل نکنیم.

90 با دستور رئیس سازمان تعطیل شد. | بسته شدن برنامه محدود است. نبود که مدیر یک شبکه را تعیین می کند. نه فقط برنامه 90، هر برنامه ای که مهم باشد. حالا مدیر شبکه یک یا مدیر خبر سیما نمی توانند صبح ها از خواب بیدار شوند و برنامه خبری شبکه یک را از 2 به 3 تغییر دهند و باید از بالاتر تصمیم بگیرند. رئیس سازمان باید بگوید این طرح است یا خیر و تعطیلی 90 با هماهنگی یا دستور رئیس وقت سازمان آقای علی عسگری بوده است.

چالش های فروغی و عادل | در 2 جلسه برای هماهنگی فردوسی پور و فروغی بودم. نمی گویم آشتی، چون قهر نبود. نظر فروغی این بود که در چارچوبی که می گویم کار کنم، اما فردوسی پور گفت نه و بحث بالا گرفت و برنامه بسته شد.

تقریبا 5 سال از تعطیلی برنامه نود می گذرد اما بحث آن همچنان داغ است.

تعویق تعطیلی نود وقتی آقای فروغی آقای فردوسی پور را برکنار کرد، گفت که ماجرای برنامه 90 تمام شده است، اما من گفتم به این راحتی ها تمام نمی شود و به نظر می رسد این موضوع ادامه دارد. تغییرات این برنامه و رفتن فردوسی پور از زمان ما شروع شد و به دلایل زیادی روسای وقت سازمان صداوسیما تمایلی به ادامه این برنامه نداشتند. اما در عمل یا به افکار عمومی احترام می گذاشتند یا می دیدند که این نمایش مخاطب زیادی دارد یا می دیدند که نقدهای دهه 90 جزئی است و به همین دلیل در تعطیلی نمایش خیلی جلو نرفتند. . در دوره آقای علی عسکری اما این اتفاقات منجر به تعطیلی برنامه شد.

مقایسه عدل و عهد. | خب به هر حال عادل فردوسی پور در مقایسه با دیگران فردی پاک، مؤمن، صادق و بسیار باهوش و باهوش بود. منظورم از نظر هوش است. آقای میثقی هم فردی فداکار و متعهد است اما نه تجربه و دانش زبان انگلیسی را دارد و نه دانش فوتبال و نه تجربه فردوسی پور. نه فقط میثاقی، چون در ایران شاید کسی فردوسی پور را نشناسد یا به ندرت کسی مثل او پیدا شود. آنها بسیار با یکدیگر متفاوت هستند و مخاطبان تلویزیون نیز آن را می سنجند و انتخاب می کنند که چه کسی قوی تر است. فردوسی پور در چند زمینه باهوش است.

برنامه نوونتا با اجرا و تهیه کنندگی عادل فردوسی پور در بیستم اسفند این اتفاق در ماه 1396 در زمان تصدی علی فروغی در شبکه سه و در دوران ریاست عبدالعلی علی عسگری در سازمان صدا و سیما رخ داد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا