اخبار ورزشی

سجادی: برای تعامل با ورزش دنیا نیاز به همکاری سفرای ایران داریم

به گزارش پی ام آپ و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، نشست روسای نمایندگی های خارجی جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) با حضور سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

سجادی در این نشست به بیان راهبردهای همکاری و تعامل وزارت ورزش و جوانان و سفرای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور پرداخت و به سوالات برخی از سفرای کشورمان پاسخ داد.

وزیر ورزش و جوانان در این نشست گفت: از وزارت امور خارجه به دلیل میزبانی این نشست مهم و فراهم آوردن فرصت تعامل بین وزارت ورزش و جوانان و سفرای جمهوری اسلامی ایران تشکر می کنم. هر چه تعامل در این زمینه بیشتر باشد، در رسیدن به اهداف خود موفق تر خواهیم بود.

وی افزود: 105 انجمن ورزشی، 54 فدراسیون و 235 رشته ورزشی در ایران فعال هستند و تلاش ما بر این است که ورزش بیشتری در کشور فعال شود. هدف ما عقب نماندن از دنیا و دستیابی به موفقیت های زیاد است، هرچند حفظ ارزش های دینی در کنار این موفقیت ها برای ما مهم است.

سجادی با تاکید بر لزوم همکاری وزارت ورزش و جوانان با سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف جهان خاطرنشان کرد: به دنبال انعقاد تفاهم نامه با سایر کشورها در خصوص تبادل مربی هستیم. بازیکنان و برگزاری مسابقات دوستانه و اردوهای مشترک و در این راستا با کمک دوستانمان در سفارتخانه ها به آن نیاز داریم.

وی ادامه داد: در پایان سال 1401 میزبان رویداد نوروزگاه در ایران بودیم که استقبال خوبی از سوی کشورهایی که مراسم نوروز را دارند صورت گرفت‌. برخی از کشورها از جمله روسیه که این مراسم را ندارند نیز در مسابقات نوروزگاه شرکت کردند. تلاش می‌کنیم که این رویداد برای امسال با کیفیت بهتری برگزار شود و برای این امر به کمک سفرای کشورمان نیاز داریم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: اجرای تفاهم نامه ها، حمایت از ستاد ایرانیان و همچنین کرسی های بین المللی از مواردی است که نیاز به همکاری نمایندگان ایران در خارج از کشور دارد. گرفتن یک صندلی و اقامت برای ما بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: ایران در بسیاری از رشته ها مانند قایقرانی در آب های ناهموار، صخره نوردی، اسکی کوهنوردی و دوی در ارتفاعات می تواند برای ورزشکاران کشورهای دیگر جذابیت زیادی داشته باشد. بنابراین سفرای ما باید با تعامل، توانایی خوب ورزشی ایران را به سایر کشورها نشان دهند.

وی گفت: برای تاریخ و رکوردهای هر کشوری در ورزش احترام قائل است. بیش از 1200 نوع ورزش خودگردان و محلی در کشور داریم که 500 نوع آن دستورالعمل دارد. همچنین می توان از توانایی بازی های بومی و محلی برای برقراری ارتباط با کشورهای دیگر استفاده موثری کرد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا