اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

هدف‌گذاری وزارت ارتباطات برای تولید یک میلیون گوشی هوشمند داخلی: 500 میلیارد تومان تسهیلات ارائه می‌شود

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اعلام راه اندازی سامانه رضایت مندی از خدمات کارکنان دولت، از اختصاص 500 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای تولید گوشی های هوشمند داخلی که برای تولید یک میلیون گوشی در نظر گرفته شده است، خبر داد. .

«محمد خوانساری» معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات که در حاشیه نمایشگاه کتاب تهران در غرفه مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری به سوالات و دغدغه های شهروندان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسخ داد، گفت: با حضور رئیس جمهور افتتاح و در اختیار مردم قرار گرفت، سامانه رضایتمندی کارکنان دولت بود.

وی افزود: این سامانه این امکان را برای شهروندان فراهم می کند که با مراجعه به ادارات، نظرات خود را در مورد عملکرد مدیران دولتی به اطلاع مدیران برسانند و ساده ترین راه در این زمینه اسکن بارکد درج شده بر روی میز کارمندان دولت است. امتیاز Es را از طریق خدمات دولتی جنجره بدهید.

معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد با تلاش سازمان امور اداری و کار تاکنون 162 هزار بارکد دو بعدی بر روی میز کارمندان در دستگاه های مختلف نصب شده و اطلاعات آنها بر روی داشبورد موجود است.نقشه های تعریف شده در سازمان فناوری اطلاعات، برای مدیران میانی و مدیران ارشد دستگاه‌ها در دو سطح ملی و استانی در دسترس است.

خوانساری بیان کرد: تمامی دستگاه ها موظفند این بارکدها را طبق بخشنامه تولید و روی میز کارمندان خود قرار دهند.

اختصاص 500 میلیارد تسهیلات برای تولید داخلی تلفن همراه

رئیس سازمان فناوری اطلاعات در ادامه به تشریح برنامه های این سازمان در صنعت فاوا برای سال 1402 پرداخت و گفت: یکی از برنامه ها تولید تلفن همراه داخلی است که برای آن حداقل 500 میلیارد تومان اشتغالزایی ایجاد شده است. امکانات امسال اختصاص داده شد و هدف ما ساخت یک میلیون گوشی هوشمند است.

خوانساری اضافه کرد: از توسعه سیستم عامل نیز پشتیبانی داریم که برای آن منابع در نظر گرفته شده و توانمندی هایی از سوی شرکت ها اعلام شده است که در سال 1402 به نتیجه می رسد.

وی درباره محل استقرار تیم های شبکه ملی اطلاعات نیز توضیح داد: در 16 فصل با 43 موضوع اعلام شده است و شرکت های آموزش دیده و علاقمند به فعالیت در این زمینه می توانند در جلسات مشترک وزارت اطلاعات و وزارت اطلاعات شرکت کنند. معاونت علمی ریاست جمهوری . . صدراعظم وزارت امنیت و ارائه برنامه و تعهدات در مورد چگونگی انجام این بومی سازی و وزارت ارتباطات نیز در این زمینه حمایت خواهد کرد.

به گفته خوانساری، در خصوص توسعه فناوری، وزارت ارتباطات اهدافی را تعیین کرده و دو اپراتور ارتقا خواهند یافت.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به برنامه مشترک معاونت فناوری ریاست جمهوری و سازمان فناوری اطلاعات برای حمایت از شرکت ها، خاطرنشان کرد: هزار میلیارد منابع برای توسعه کسب و کار در حوزه اقتصاد دیجیتال اختصاص یافته است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا