اخبار روز

مرحله دوم فروش یکپارچه/ زلزله ای برای بورس

به گفته پی ام آپ، شهباز حسن پور بیگلری نماینده مردم کرمان در مجلس وی با اشاره به تاثیر روانی برخی رویدادهای داخلی و خارجی بر بورس گفت:  بی شک برخی اتفاقات اقتصادی و یا مسائل سیاسی می‌تواند روی بازار سرمایه  به شدت تحت تأثیر بگزارد.

وی عنوان کرد: با توجه به آغاز مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو بسیاری سعی دارند با فروش سهام خود نسبت به ثبت‌نام خرید خودرو اقدام کنند که تجربه سال‌های گذشته نشان داده این امر می‌تواند بازار سرمایه را دچار تکانه‌های شدید کرده و خروج سرمایه را به همراه داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه با اشاره به اینکه خوشبختانه بازار سرمایه پس از اتفاقات سال ۹۹ توانسته حجم زیادی از سرمایه‌ها را به سمت خود جلب و به تأمین منابع مالی بخش‌های مختلف اقتصادی کمک کند، اظهار کرد: به نظر می‌رسد نه تنها بحث ثبت‌نام خودرو بلکه عوامل سیاسی و اقتصادی دیگری هم عامل این تکانه‌ها، خروج سرمایه و تشکیل شدن صف‌های فروش باشد.

وی در پایان یادآور شد؛ بحث روانی و امنیتی در بازار سرمایه بسیار موثر است. بنابراین هر خبر مثبت داخلی یا خارجی می تواند روند بازار را مثبت یا منفی کند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا