اخبار روز

خبر خوش برای زائران حج تمتع؛ “زائران 500 دلار ارز دریافت می کنند”

به گزارش پی ام آپ، با تصویب دستورالعمل فروش ارز به زائران در سال 1402; سقف فروش ارز برای هر زائر بدون در نظر گرفتن سن آنها حداکثر 500 دلار تعیین شده است.

زائران حج تمتع می توانند با مراجعه به شعب منتخب ارزی بانک ملی ارز دریافت کنند. زائران حج می توانند 500 دلار ارز از شعب بانک ملی به نرخ ارز ملی دریافت کنند. بنابراین حداکثر مبلغ فروش ارز برای هر زائر بدون در نظر گرفتن سن آنها پانصد (500) دلار آمریکا می باشد.

در متن دستورالعمل ابلاغی بانک ملی به شعب، آمده است:

فروش و پرداخت ارز به زائران حج تمتع در تمامی شعب ارزی با شرایط زیر امکان پذیر است.

1- سقف فروش ارز برای هر زائر بدون در نظر گرفتن سن، حداکثر پانصد (500) دلار آمریکا از طریق سامانه ارزی – زیر سامانه حساب ارزی و مدیریت فروش صندوق سیاحتی و زیارتی ارز با ارائه کارت ملی و احراز هویت و ثبت اطلاعات در سامانه فوق انجام می شود.

2- نرخ فروش مشمول نرخ خرید و فروش بلیت که روزانه توسط واحد معاملات ارزی اداره کل روابط خارجی در سراسر نظام پولی کشور اعمال می شود. پایه محاسبه معادل ریال می باشد.

3- کارمزد مربوطه به مبلغ 3/1000 معادل ارز فروخته شده محاسبه و کل به حساب کارمزد شعب اضافه خواهد شد.

4- شعبه ها ملزم به ثبت اطلاعات فروش ارز برای سفر حج در سامانه ارزی بانک مرکزی نخواهند بود.

5- با توجه به ارائه دسترسی به وب سرویس سازمان حج و زیارت از طریق سامانه ملی پول، کلیه مراحل فروش ارز اعم از درخواست اطلاعات زائر، ثبت اطلاعات فروش و صدور اسناد حسابداری انجام می شود. در سیستم فوق الذکر

توضیح اینکه پس از درج کد ملی زائر در فیلد مربوطه، صحت اطلاعات زائر به صورت سیستمی از وب سرویس سازمان حج و زیارت بررسی می شود و در صورت تایید وضعیت، کاربر مجاز به ادامه کار خواهد بود. همچنین در صورت عدم تایید، با نمایش پیام دریافتی از وب سرویس، از ادامه کار جلوگیری می شود.

6- شعب صرافی باید از گزینه مربوط به فروش ارز زیارتی – حاج تمتع به صورت فیلد (پاکت) در سامانه صرافی بانک ملی استفاده کنند.

7- درج شماره سریال قبوض پرداختی به زائران در پشت برگه فروش ارز (مدل 1871) و نگهداری آن در دفاتر جهت جلوگیری از عواقب احتمالی الزامی است.

8- بر اساس اطلاعیه اداره کل امور خارجه مبنی بر تهیه اسکناس ارزی برای فروش ارز حاج تمتع، ادارات امور شعب می توانند در صورت عدم تسعیر اسکناس دلار آمریکا موجود در شعبه های زیرمجموعه لطفا از طریق شعبه مرکزی خود درخواست ارسال نمایید پس از هماهنگی های لازم، بلیط مورد نیاز از طریق اداره خزانه داری به نماینده تعیین شده اداره امور شعب تحویل گردد.

9- نظر به اینکه فروش سکه حج امسال فقط به بانک ملی ایران اختصاص یافته است، لازم است کلیه همکاران ذیربط نهایت تلاش خود را جهت ارائه بهترین خدمات به زائران به کار گیرند.

10- ادارات امور موظفند با عنایت به تعداد مراجعه کنندگان به شعب تحت پوشش در صورت نیاز و با هماهنگی مراجع استانی با رعایت ضوابط و مقررات ساعات کار شعب را افزایش دهند.

11- امکان فروش ارز مسافرتی هوایی از طریق اینترنت از طریق پیام رسان بله برقرار و متعاقباً زیارت حج تمتع در حال اجراست که به محض عملیاتی شدن به اطلاع واحدها خواهد رسید.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا