اخبار روز

زائران حج دلار دولتی دریافت می کنند


به گزارش ریمینو به نقل از تسنیم، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هفتگی هیئت دولت در سخنانی اظهار داشت: کارهای مهمی در شورای کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام داده ایم. برای اولین بار تمام الزامات و ملاحظات فرهنگی در حوزه اقتصاد تدوین شد و انشاالله به زودی منتشر خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر این در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی سند ملی اولیه سبک پوشش ایرانی اسلامی را داشتیم که درخواستی چند ساله بود. ویژگی این سند اجرایی بودن آن است. ما اسنادی را می نویسیم که از لحظه اطلاع رسانی بلافاصله عملیاتی می شوند و مردم نتایج را می بینند.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: با توجه به هماهنگی خوبی که با سازمان برنامه و بودجه و وزارت کار داشتیم، مقرر شد برنامه پیشنهادی وزارت فرهنگ در خصوص تخصیص فرهنگی منابع یارانه ها در سال جاری با ابعاد بسیار گسترده تری نسبت به سال های گذشته تولید خواهد شد.

وی افزود: مردم مناطق محروم و کم برخوردار می توانند با استفاده از سامانه فروش اینترنتی که در اختیارشان قرار گرفته است اقدام به خرید کتاب کنند که این امر تحولی مهم و گامی بلند برای عدالت فرهنگی است. در این رویداد خرید اینترنتی، افراد می توانند در مدت 10 دقیقه در اقصی نقاط کشور وارد سامانه شده و نسبت به سفارش کتاب اقدام کنند و این کتاب ها در اقصی نقاط کشور به صورت رایگان درب منزل تحویل داده می شود.

اسماعیلی با اشاره به حج امسال خاطرنشان کرد: تخصیص اعتبار برای زائران هم اکنون انجام شده است و زائران که حدود 90 هزار نفر هستند و از پایان اردیبهشت ماه ماه حمل و نقل آغاز خواهد شد و با ارز مبادله ای محموله های مذکور انجام خواهد شد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا