اخبار ورزشی

صدر نشینی “سعید معروف” در لیگ ملت‌های والیبال!/ درخشش همیشگی والیبالیست‌های ایران

به گزارش خبرنگار پی ام آپ، لیگ ملت های والیبال 2023 در گروه مردان از 25 خرداد آغاز و با معرفی برترین تیم ها 10 مرداد ماه به پایان می رسد. مرحله مقدماتی این مسابقات با حضور 16 تیم از کشورهای کانادا، آمریکا، آرژانتین، ایتالیا، کوبا، آلمان، هلند، برزیل، ژاپن، فرانسه، چین، ایران، لهستان، صربستان، بلغارستان و اسلوونی برگزار می شود. والیبال ایران در سال 2013 برای اولین بار جواز حضور در لیگ جهانی را کسب کرد و از آن زمان تاکنون در این رقابت ها و لیگ ملت ها حضور پیدا کرده است.

تیم ملی والیبال ایران در ۹ دوره لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها ۱۱۷ بار به میدان رفته‌اند. از این تعداد بازی‌ها، هشت بازیکن در پست پاسور حضور داشتند.

میرسعید معروف کاپیتان سابق تیم، با ۱۰۱ بازی ملی و کسب ۲۲۸ امتیاز، در این دو رویداد مهم جهانی مقام اول را به دست آورده است. علاوه بر او، میلاد عبادی‌پور با ۱۰۵ بازی در رتبه نخست قرار دارد، اما در پست دریافت‌کننده قدرتی ایفای نقش می‌کند.

منطبق با آمارها، سعید معروف با میانگین ۲.۲۵ امتیاز در هر مسابقه، رتبه نخست پاسورهای تیم ملی را به دست آورده است. نزدیکترین رقیب وی، محمدطاهر وادی با میانگین ۱ امتیاز در هر مسابقه قرار دارد. همچنین، محمدطاهر وادی، مهدی مهدوی و جواد کریمی به ترتیب با کسب ۳۱، ۱۴ و ۱۳ امتیاز در رتبه‌های دوم تا چهارم بعد معروف قرار دارند. در کل، از بین ۵۷ بازیکن ایرانی در این رویدادها، سعید معروف از نظر بازی ملی در رتبه دوم قرار دارد.

کاپیتان سابق تیم ملی از نظر میانگین امتیاز در هر بازی با 2.25 امتیاز در رده اول تیم ملی ایران قرار دارد و نزدیک ترین رقیب او محمد طاهر وادی با میانگین یک امتیاز در هر بازی است. از نظر امتیازات محمد طاهر وادی، مهدی مهدوی و جواد کریمی با کسب 31، 14 و 13 امتیاز به ترتیب در رتبه های دوم تا چهارم قرار دارند.

از نظر تعداد بازی در این دو رویداد، مهدی مهدوی (45 بازی)، محمد طاهر وادی (31 بازی) و جواد کریمی (23 بازی) پس از سعید در رده های دوم تا چهارم قرار گرفتند. همچنین تیم والیبال ایران در 117 بازی خود 10 هزار و 95 امتیاز به دست آورده است و پاسی ها نیز 297 امتیاز معادل 2.94 درصد از مجموع امتیازات تیم ایران را به دست آورده اند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا