اخبار روز سینما

روز «همدان» در تقویم رسمی کشور به ثبت رسید

مسعود ویژه اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی استان همدان در سال گذشته 67 جلسه با 120 دستور کار و 350 مصوبه در 9 شهر استان برگزار کرد که 2 مصوبه از مهمترین مصوبات این جلسات مصوبه نامگذاری روز همدان و مهندسی فرهنگی استان است. ضمن اینکه ۶۰ درصد مجموع مصوبات اجرایی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه سال گذشته هشت جلسه با 54 مصوبه در نهاوند برگزار شد و 9 کمیته تخصصی تشکیل شد، تصریح کرد: برای اجرای مصوبات سه ایراد کلی وجود دارد برخی از آنها پشتوانه مالی می‌خواهد که در این زمینه ما دارای امکانات مالی و اعتبارات ویژه نیستیم.

به گفته وی دومین نقص مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی این است که از پشتوانه اجرایی لازم برخوردار نیست که نیازمند قانون بالاتری در این زمینه است.

ویژه ورود شورای فرهنگ عمومی به مسائل جزئی را از دیگر نقاط ضعف عنوان کرد و افزود: این موضوع چالش هایی را ایجاد می کند که با هدف اصلی شورا سازگاری ندارد.

وی به بیان برنامه های فرهنگی استان پرداخت و گفت: امسال در 6 محور استان برنامه های فرهنگی را پیگیری و اجرا خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با اشاره به 6 محور فرهنگی در دست اجرا، گفت: کادرسازی هنری مانند راه اندازی دانشگاه فرهنگ و هنر، بحث اقتصاد فرهنگ و راه اندازی فروشگاه های لوازم مورد نیاز است. تولیدات فرهنگی و هنری، اجرای اصل چهل و چهارم قانون اساسی در حوزه فرهنگ و هنر، ایجاد نشاط اجتماعی و امید آفرینی، برگزاری جشنواره ها و رویدادها، تحکیم بنیان باورهای دینی و اقدامات فرهنگی و هنری در کنگره لس شهدا از محورهای اصلی برنامه های استان در حوزه فرهنگی هستند.

وی با بیان اینکه شهرستان نهاوند از قابلیت های خوبی در عرصه فرهنگی و هنری برخوردار است، گفت: رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری استان با محوریت نهاوند برگزار می شود.

اول شهریور ماه سالروز تولد حکیم و متفکر بزرگ زبان فارسی «شیخ الرئیس ابوعلی سینا» پزشک نامدار هزاره قبل است که با عنوان روز پزشک نامگذاری شده است و سالیانی متمادی است که همدان شهر حکیم هزاره ها ایستاده به قامت پور سینا در جهان رخ می نماید.

اول شهریورماه روز تولد ابوعلی سینا به عنوان اندیشمند و فیلسوفی فرزانه که با پشتکار فراوان، عزت و سربلندی را برای ایران و ایرانی در سراسر این گیتی پهناور رقم زد در تقویم رسمی کشور برای بزرگداشت این اندیشمند، تحت نام «پزشک و همدان» ثبت و ضبط شده است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا