اخبار روز سینما

روز جهانی پیتزا بیت کوین مبارک!/ چرا این روز به “Bitcoin Pizza Day” معروف است؟

روز پیتزا بیت کوین مبارک/ آیا این ورق به بازار ارزهای دیجیتال بازمی گردد؟
قیمت بیت کوین (BTC) در تلاش است تا از مرز 30000 دلار عبور کند و سقوط اخیر آن به زیر 27000 دلار امیدها برای بهبودی سریع را از بین برده است.

این حرکت قیمت در حالی اتفاق می‌افتد که جامعه ارز دیجیتال خود را برای جشن گرفتن روز پیتزای بیت کوین در 22 می، سالگرد اولین تراکنش بیت کوین برای دو پیتزا در سال 2010، آماده می‌کند.

با وقوع این رویداد، گمانه زنی هایی در مورد تأثیر بالقوه آن بر قیمت بیت کوین وجود دارد. شایان ذکر است که ناظران صعودی بازار بر این باورند که نوستالژی و ارزش احساساتی روز پیتزا می تواند علاقه به بیت کوین را افزایش دهد، سرمایه گذاران جدید را جذب کند و تقاضا را افزایش دهد.

مایکل ون د پوپ، تحلیلگر معاملات ارزهای دیجیتال، در توییتی در تاریخ 22 مه اذعان کرد که اگر بیت کوین از سطح 27200 دلار عبور کند، احتمالاً تا 29،000 دلار افزایش می یابد که می تواند رکوردهای جدیدی را ثبت کند.

روز پیتزا بیت کوین چیست؟

روز جهانی پیتزا بیت کوین مبارک!/ چرا این روز به "Bitcoin Pizza Day" معروف است؟

روز پیتزا بیت کوین در 22 می در سراسر جهان برگزار می شود. این روز اولین بار است که از ارز دیجیتال برای خرید کالا در دنیای واقعی استفاده می شود. اتفاقا اولین محصولی که با ارز دیجیتال خریداری شد پیتزا بود!

در 22 می 2010، لازلو هانیچ 10000 بیت کوین برای تحویل دو پیتزای پاپا جان پرداخت کرد. 9 ماه پس از خرید، ارزش دو پیتزا به 10 هزار دلار رسید و در سال 2015 ارزش دو پیتزا به 2.4 میلیون دلار رسید.

قیمت بیت کوین در سال 2021 به 63000 دلار رسید که ارزش این دو پیتزا را 630 میلیون دلار کرد. ارزش این بیت کوین ها به قیمت امروز حدود 270 میلیون دلار معادل حدود 14 میلیارد تومان است.

جرمی استوردیوانت، مردی که با دادن دو پیتزای مجانی ثروت پنهانی به دست آورد، احتمالاً این روزها پشیمان است که منتظر ماند. او در مصاحبه با کوین تلگراف گفت که مدت ها پیش زمانی که ارزش این بیت کوین ها به چند صد دلار رسید، او آن 10000 بیت کوین را فروخت.

سال گذشته در این روز ارزش 10 هزار بیت کوین تومانی حدود 9 هزار میلیارد تومان بود و امسال این میزان بیت کوین (با توجه به افزایش نرخ دلار در کشور) 14 هزار میلیارد تومان است. به نظر شما ارزش 10000 بیت کوین در سال آینده چقدر خواهد بود؟

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا