اخبار روز سینما

رضا صادقی: دو سه هفته پیش به من اطلاع دادند که دیگر اجازه کار ندارم

پی ام آپ: در چند ماه گذشته بارها خبر ممنوعیت یا لغو کنسرت برخی از هنرمندان موسیقی در رسانه ها منتشر شد، اما اگر این خبر صحت داشته باشد، عمر این ممنوعیت ها چندان طولانی نبود و اکثر خوانندگان آنها توانستند پس از مدت کوتاهی فعالیت خود را از سر بگیرند. اگر سری به سایت های فروش بلیت بزنید پر از اسامی خوانندگانی است که توانسته اند کنسرت هایی را اجرا کنند که اکثرا از حوزه پاپ بوده اند. با این حال به نظر می رسد در چند ساعت اخیر نام چند خواننده دیگر نیز به عنوان ممنوع الکار اعلام شده که واکنش هایی را از سوی آنها در پی داشته است.

بهمن بابازاده، گزارشگر موسیقی در ساعات گذشته در فضای مجازی از توقیف چند هنرمند از جمله رضا صادقی، محسن یگانه، امیر مقاره، بابک جهانبخش و امید حاجیلی توسط کمیته «پایش وضعیت چهره» خبر داد. . خبری که واکنش این هنرمندان و البته محمد معتمدی خواننده موسیقی ایرانی را در پی داشت که با واکنش بابازاده نیز همراه شد.

اما رضا صادقی، امیر مقاره و محسن یگانه در صفحات شخصی خود در فضای مجازی ممنوعیت فعالیت خود را تایید کردند.

مقاره – خواننده گروه ماکان – با انتشار یک سری استوری در اکانت رسمی اینستاگرام خود ممنوعیت فعالیت خود را تایید کرد و همزمان محسن یگانه نیز با انتشار پستی در فضای مجازی این خبر را تایید کرد.

پس از آن با مدیران برنامه های این خواننده ها تماس گرفتیم که برخی ممنوعیت کار را تایید کردند و برخی نیز ترجیح دادند فعلا درباره این ماجرا صحبتی نکنند و درخواست نقل قول از خود هنرمندان کردند.

البته در همان زمان از سوی وی اعلام شد که ممنوعیت فعالیت هنرمندان هرگز به صورت رسمی و کتبی اعلام نخواهد شد، مگر در مواردی که هنرمندان قصد فعالیت و اجرای کنسرت را داشته باشند که در این صورت نخواهند کرد. be مشاوره منفی و اجازه کار خواهد داد.

در ادامه از بهمن بابازاده از طریق پیام های مکتوب مختلف از منابع خبری وی پرسیدیم که به گفته وی خود خوانندگان منبع این خبر هستند.

خبرنگار ایسنا پس از پیگیری این افراد در تماسی با رضا صادقی از وی درباره ممنوعیت فعالیتش جویا شد.

صادقی ابتدا درباره ممنوعیت کارش گفت: حدود دو سه هفته پیش به من اطلاع دادند که دیگر اجازه کار ندارم اما نکته جالب ماجرا این است که خبر ممنوعیت کار اعلام نشد. یا توسط وزارت فرهنگ اجرا می شود، اما کمیسیونی به نام «پیگیری وضعیت چهره ها» که اطلاعی از آن ندارم، این خبر را به «لیما» و مدیر برنامه های من آقای میلاد ماهانراد داده است. اعلام شد».

این هنرمند همچنین در پاسخ به این سوال که به نظر او ممنوعیت کار هنرمندان در عصر تکنولوژی موثر است؟ وی پاسخ داد: اصولاً در شأن هنر چیزی به نام ممنوعیت وجود ندارد، حالا وقتی هنرمندی که بیش از دو دهه است با پذیرفتن همه کاستی ها و سلیقه های عجیب خود به کار ادامه داده، ناگهان اعلام می کند که توقیف شد و سایت فروش بلیط او برای کنسرت اعلام شده و مجاز سمنان بسته شد، دیگر چه چیزی را می توان برای تولید باور کرد آیا هنر در آن باقی می ماند؟

برای پیگیری اخبار به سراغ مدیران مربوطه رفتیم اما به دلیل برگزاری جلسات امکان صحبت با معاونت هنری و همچنین رئیس دفتر موسیقی وجود نداشت. اما با توجه به آنچه که از سوی روابط عمومی معاونت هنری گزارش شده، به نظر می رسد فردا ظهر جلسه ای با حضور مراجعین برگزار شود تا در این خصوص تصمیم گیری نهایی صورت گیرد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا