اخبار روز

فرایند رتبه‌بندی معلمان به کجا ختم شد؟/ یک میلیون توامن به حساب هر معلم واریز می‌شود

به گزارش پی ام آپ، داود منظور درباره اصلاح آیین نامه احراز صلاحیت معلمان که نیازمند منابع جدید است، افزود: تا جایی که اطلاع دارم کار احراز صلاحیت به پایان رسیده است و پرداختی های مربوط به صلاحیت معلمان در سال گذشته بالغ بر 48 میلیارد بوده است که این مبلغ پرداخت شد و دیگر مشکلی در خصوص طبقه بندی معلمان نداریم.

معاون رئیس جمهور در خصوص اعتراض برخی معلمان به آیین نامه و اجرای قانون طبقه بندی گفت: این اعتراضات طبیعی است زیرا نظام آموزشی دستورالعمل دارد و طبقه بندی ها بر اساس آن صورت می گیرد اما برخی به دلیل طبقه بندی می توانند اعتراض کنند.

وی ادامه داد: در حوزه آموزشی نیز باید تلاش کنیم تا کیفیت آموزش در مدارس دولتی را ارتقا دهیم و با توجه به اینکه با اجرای احکام صلاحیت معلمان انگیزه بیشتری در معلمان ایجاد شده است، استانداردسازی های جدیدی را که در آن وجود دارد امتحان خواهیم کرد. بیایید مشکلات معلمان و مدارس را حل کنیم.

وی تصریح کرد: تمرکز ما بر این است که با بهره گیری از منابعی که دولت صرف آموزش و پرورش می کند، نتایج بهتری به دست آوریم. منابع مالی که صرف آموزش و پرورش می شود از همه دستگاه ها بیشتر است و تلاش می کنیم با تجهیز بهتر مدارس، سطح کیفی آموزش را در سال های برنامه توسعه ارتقا دهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: نکته مهم تسویه بخشی از بدهی هایی است که در گذشته وجود داشته است، در قانون بودجه منابعی برای جبران بدهی ها پیش بینی شده است که البته برخی از این بدهی ها حسابرسی نشده و حسابداران مربوطه باید ارقام مربوطه را تایید کنند، از طرف دیگر تیم سازمان برنامه موارد را بررسی می کند و قطعا مواردی که مورد تایید طرفین باشد جبران می شود.

منظور اضافه کرد: بخشی از بدهی های آموزشی به معلمان به ویژه اصلاح اوراق و کلاس های فوق برنامه سال گذشته در ایام کرونا حدود 500 میلیارد تومان تسویه و یک میلیون تومان نیز هدیه پرداخت شد. با توجه به حضور حدود یک میلیون معلم و کارمند در آموزش و پرورش یک میلیارد تومان بار مالی بر دوش دولت داشت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: سیاست دولت دستیابی به رضایت حداکثری معلمان است و معتقدیم اگر قرار است توسعه ای برای کشور حاصل شود قطعا از طریق آموزش و پرورش خواهد بود و این دانش آموزان هستند که باید به آنها توجه شود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا