اخبار روز

ربات دوپا چینی با موفقیت آزمایش شد

به گفته این شرکت، این ربات از یادگیری تقویتی برای پاسخ به علائم موجود در محیط خارجی، مانند اجسام متحرک یا دست اندازها در جاده استفاده می کند. این شرکت در مورد این ربات می گوید: P1 توانایی های کنترل استثنایی و پایداری استثنایی را در شرایط آزمایش جنگل بدون محافظت و کاملاً باز با حرکت بر روی سطوح مختلف با موفقیت نشان داده است.

شرکت رباتیک چینی LomXDyamics با انتشار ویدئویی قابلیت های خارق العاده ربات دوپا خود به نام P1 را به نمایش گذاشته است.

چیزی را گزارش کنید مهر به گزارش Interesting Engineering، این ربات نه تنها توانایی عملکرد در محیط های چالش برانگیز را دارد، بلکه می تواند زمانی که انسان یک حمله را شبیه سازی می کند، به طور موثر پاسخ دهد.

به گفته این شرکت، این ربات از یادگیری تقویتی برای پاسخ به علائم موجود در محیط خارجی، مانند اجسام متحرک یا دست اندازها در جاده، استفاده می کند. این شرکت در مورد این ربات می گوید: P1 توانایی های کنترل استثنایی و پایداری استثنایی را در شرایط آزمایش جنگل بدون محافظت و کاملاً باز با حرکت بر روی سطوح مختلف با موفقیت نشان داده است.

این شرکت قصد دارد این تکنیک ها را روی ربات انسان نما CL-1 که در دسامبر سال گذشته تکمیل شد، آزمایش کند. ربات مذکور در حین انجام آزمایشات در اتاق دربسته از پله ها بالا رفت و سرباز CL-1 یکی او یکی از معدود ربات های انسان نما در جهان است که می تواند بر اساس درک خود از محیط از پله ها بالا برود.

طراحی سیستم درک ربات LimXDynamics شامل ترکیب فناوری حسگرهای مختلف برای ادغام داده های مختلف است. به این ترتیب نقشه های توپوگرافی با کیفیت و دقت بالاتری ایجاد می شود.

این سیستم با استفاده از الگوریتم های پیشرفته کنترل حرکت، داده های ادراک را به مدل های پیش بینی برای موقعیت یابی و جهت گیری ربات تبدیل می کند. این دستورالعمل چابکی و ناوبری ایمن ربات را در مسیرهای پیچیده تضمین می کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا