اخبار روز سینما

رئیس هیئت مدیره خانه سینما:برگزاری جشن خانه سینما در شهریورماه در قالبی متفاوت

بیست و دومین دوره جشنواره خانه سینما پس از سه سال وقفه در قالب و ساختاری متفاوت تا پایان شهریور ماه امسال برگزار می شود.

به گزارش پی ام آپ، محمدمهدی اصغرپور رئیس هیئت مدیره خانه سینما در نشست خبری مدیرعامل این خانه سینما گفت: ما جزو کشورهایی هستیم که نمی توانیم همه جشنواره ها را هر ساله با قوانین یکسان برگزار کنیم. . چون روابط کشور ما متفاوت است. به هر حال امسال باید این رویداد را برگزار کنیم، اما ممکن است فرمت آن متفاوت باشد، اما باز هم مراسمی خواهیم داشت و در پایان شهریورماه خواهد بود.

آخرین جشنواره خانه سینما 8شهریور 1398 در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد. تأسیس بیست و دومین دوره در سال 1399 به دلیل همه‌گیری و علی‌رغم تلاش‌های انجمن عالی هنرها و فنون سینمایی ایران برای حذف نشدن این رویداد از تقویم سینمایی آن سال، حتی در حد قضاوت و داوری کامل نشد. ارائه بهترین آثار قرار بود در سال 1400 جشن سینمای ایران به گونه ای دیگر برگزار شود زیرا نه تنها ادامه شیوع ویروس کرونا برگزاری هر مراسمی را سخت کرده بود، بلکه اعلام شد که شرایط جامعه کنونی برای «جشن» مناسب نیست. بنابراین جلسه بیست و دوم در ساعت 1400 تشکیل نشد.

در سال 1401 تصمیم گرفته شد که بیست و دومین دوره جشن گرفته شود، اما شرایط التهابی جامعه از اواخر سپتامبر، برگزاری این مراسم را عملا غیرممکن کرد.

در بیست و یکمین جشن خانه سینما، تندیس بهترین فیلم به فیلم «سر قرمز» رسید. سعید راوشی برای فیلم «متری شش و نیم» تندیس بهترین کارگردانی را از آن خود کرد. در این دوره نوید محمدزاده برای فیلم «سر قرمز» و سارا بهرامی برای فیلم «هیزم شکن» به ترتیب تندیس بهترین بازیگر مرد و زن را از آن خود کردند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا