اخبار روز

دو برابر شدن ارز سفر حجاج در سال 1402 واقعیت دارد؟

به گفته پی ام آپ، ارز زائران حج امسال در مقایسه با 1401 نفر تقریبا دو برابر شده است، امسال در حالی که هر زائر خانه خدا حداکثر 500 دلار ارز فروخته می شود، سال گذشته این هزینه 200 یورو بود.

بر اساس مصوبه بانک مرکزی، زائران حج تمتع امسال بدون در نظر گرفتن سن و ارائه کارت ملی می توانند ارز مسافرتی تا سقف 500 دلار آمریکا دریافت کنند. البته شرایط دریافت ارز برای زائران این است که ابتدا حواله ارزی به آنها تحویل داده شود و در پایان پرواز امکان تبدیل حواله به اسکناس وجود داشته باشد.

از سوی دیگر، هزینه ارزی زائران حج در سال 1402 با هزینه سفر هوایی متفاوت است و زائران می توانند مانند همه مسافرانی که از ایران به مقصد هوایی خارج می شوند، 500 یورو دیگر به عنوان ارز مسافرتی دریافت کنند.

شعب بانک ملی نیز پس از دریافت کارت ملی و احراز هویت و در نهایت ثبت اطلاعات زائر در سامانه ویژه، فروش ارز به نرخ ارز بازار مبادلاتی را بر عهده دارند.

گفتنی است فروش ارز همراه با حجاج امسال 1402 به بانک ملی واگذار شده است و سایر بانک ها چیزی به عنوان فروش ارز به زائران خانه خدا ندارند.

بانک ملی اعلام کرد به زودی امکان فروش ارز برای سفرهای هوایی و حج از طریق پیام رسان بله را فراهم می کند و به محض آماده شدن بستر لازم، شرایط را اعلام می کند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا