اخبار روز

بورس تهران دومین هفته رکورد خود را پشت سر گذاشت!

به گزارش پی ام آپ، در هفته جاری بازار سهام با کاهش ارزش معاملات خرد در هفته جاری مواجه شد و برای دومین هفته در ساعت 1402 روند کاهشی را تجربه کرد. در اولین روز معاملاتی هفته گذشته، ارزش معاملات کوچک انجام موجودی به 13.750 میلیارد تومان افزایش یافت. اما با شکل گیری روند صعودی در بازار در روز یکشنبه، ارزش معاملات خرد به 17.488 میلیارد تومان رسید. اما روز دوشنبه ارزش معاملات خرد به 14.3 هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

روز چهارشنبه روند نزولی ارزش معاملات خرد ادامه یافت و با افت 17 درصدی به 11.92 میلیارد تومان رسید. میانگین ارزش معاملات کوتاه مدت در بازار سهام در هفته گذشته 14 میلیارد و 364 میلیون تومان بود که نسبت به هفته گذشته 19 میلیارد و 363 میلیون تومان کاهش 26 درصدی داشت.

این در حالی است که در اردیبهشت ماه ماه، بازار سهام همانند ماه گذشته با رشد ارزش معاملات خرد سهام مواجه شد. ارزش کل معاملات سهام خرد در 17 روز کاری اردیبهشت ماه ماه 312 میلیارد و 757 میلیون تومان بود که به طور میانگین روزانه 18 میلیارد و 397 میلیون تومان را نشان می داد.

این رقم در مقایسه با میانگین 14472 میلیون در ماه آوریل است. رشد 27 درصد در اولین روز هفته نماد خساپا و نمادهای خاور، شستا و … بیشترین ارزش معاملات را داشتند. ماشین آنها در ردیف های بعدی قرار گرفتند. بیشترین حجم معاملات بازار نیز به شستا اختصاص داشت. روز یکشنبه، D به اوج صعود کرد و بالاترین ارزش و بیشترین حجم معاملات را داشت. در روز دوشنبه ثابت ساز بیشترین ارزش معاملات و D بیشترین حجم معاملات را در بازار داشتند.

در آخرین روز معاملاتی هفته، نماد Webmelet در بالای نمودار ارزش معاملات قرار داشت. در نمودار ارزش معاملات، نمادهای ثابت، وباسادر، خساپا و شپنا پس از خساپا قرار گرفتند. که در جدول حجم تراکنش‌ها نیز در روز، وب‌ملت، وب‌سایدر و صبح‌ساز بیشترین میزان را داشت.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا