اخبار روز

دولت مستاجران را غافلگیر کرد! /گرفتن وام اجاره ۱۰۰میلیونی!

سیدجواد سادات با اشاره به اینکه بحث پیمانکاری از سال 1386 آغاز شده است، افزود: با ظرفیتی که ایجاد شده است اکنون بیش از 90 درصد مشاوران املاک با این موضوع تطبیق دارند و در حال انجام اقدامات لازم برای اخذ کد هستند. اما وزارت راه مجبور شد فضایی را برای ثبت قرارداد طرفین قرارداد (موجر و مستاجر) ایجاد کند که قبلاً راه اندازی شده است.

او اشاره کرد که قراردادهای اجاره در سیستم وزارت راه و شهرسازی 24 ساعته صادر می شود و هر مستأجر و موجر باید شاهد داشته باشد افزود: به تفکیک موجر و مستاجر کد و پیامک فقط یکبار ارسال می شود و در سامانه املاک احراز هویت می شود.

وی سامانه املاک را سامانه ای برای ارتباط موثرتر موجر و مستاجر دانست و گفت: داشتن کد رهگیری برای تمامی قراردادها ضروری است. در حال حاضر یکی از آسیب های موجود، ثبت قراردادها بر روی اوراق قدیمی است که بعضاً به فروش می رسد و مبنای قانونی ندارد. به همین دلیل لازم است قراردادهای دارای کد رهگیری بین مردم پخش شود.

مشاور وزیر حمل و نقل و توسعه شهری وی در خصوص رعایت افزایش قیمت اجاره بها تا 25 درصد نیز گفت: در رابطه با بازار اجاره بخش های مختلف باید این موضوع را دنبال کنند. قانون احترام بگذارید که یکی از موارد مربوط به مشاوران املاک است.

سادات با تاکید بر اینکه شرکت و مشاوران املاک متولی شهرک هستند، تصریح کرد: کمک هزینه و استثنایی برای مالکان در سال گذشته ایجاد شد. با این حال، ما سعی می کنیم قوانینی را وضع کنیم که به نفع مستاجران نیز باشد. سال گذشته 70 درصد از اجاره نامه ها به نفع مستاجران فروخته شد.

او درباره وام کمک سپرده است محل اقامت او همچنین به مستاجران گفت: بانک مرکزی پیشنهاد داده ایم به موازات وام و سپرده مسکن با استفاده از ابزار مالی به مستاجران کمک کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم به زودی این پیشنهاد مورد قبول واقع شود شورا پول و اعتبار تایید شود بر این اساس به مستاجرینی که در سال گذشته تسهیلات دریافت کرده اند کمک می شود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا