اخبار ورزشی

گزارش از رقابت‌های هندبال باشگاه‌های آسیا ۲۰۲۳ در استان اصفهان!/جزئیات

به گزارش پی ام آپ، بیست و پنجمین دوره رقابت‌های هندبال باشگاه‌های آسیا (۲۰۲۳) از روز پنج‌شنبه ۱۱ خرداد به میزبانی ایران و استان اصفهان آغاز شد و در سه روز گذشته ۱۱ تیم دو یا سه بازی انجام دادند. گروه های خود و روز یکشنبه همه تیم ها طبق برنامه استراحت کردند.

این در حالی است که خبرنگار پی ام آپ پیش از آغاز دیدارهای روز چهارم به گفت و گوی اختصاصی با کریستین دیسینگر، هندبالیست آلمانی تیم الدحیل قطر پرداخته است. دیسینگر که سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان هندبال اروپا و حضور در جام جهانی با تیم آلمان را در کارنامه دارد، چند ماه پیش به الدحیل پیوست و پس از درخشش و قهرمانی در جام حذفی قطر، حالا به دنبال جام قهرمانی قاره کهن در اصفهان است.

مشروح گفتگوی کریستین دیسینگر با خبرنگار پی ام آپ را در ادامه می خوانید.

همه تیم های حاضر در جام باشگاه های آسیا شایسته هستند

بازی در چنین تورنمنتی خوب است. در اینجا بهترین تیم های آسیایی که شایسته رقابت در بالاترین سطح قاره هستند، آورده شده است. جشن جام باشگاه های آسیا و سطح استقبال در اصفهان بسیار خوب است و ما راضی هستیم.

غیبت کشورهای عربی و کره ای چندان مهم نیست.

مطمئناً شما همیشه می خواهید در برابر قوی ترین حریفان ممکن پیروز شوید و این باعث می شود رقابت جذاب تر شود، در حالی که غیبت تیم های عربستان سعودی، کره جنوبی یا ژاپن واقعاً مهم نیست زیرا ما نمی توانیم آن را تغییر دهیم. این مسابقات در سطح بالایی است و تیم هایی که در آن رقابت می کنند همه خوب هستند.

علاقه تیم ها به جذابیت مسابقات کمک می کند

تیم ازبکستان ضعیف بود اما دیدن آنها در اینجا و دیدن بازی آنها خوب است. علاقه ای که همه تیم ها به سطح و جذابیت بازی می آورند و مقایسه تیم های ضعیف با دیگر تیم های قوی تر، تماشای بازی ها را لذت بخش می کند. تیم النجمه در بازی دوم ما را شکست داد و واقعا حریف قدرتمندی است. آنها خوب بازی می کنند و تیم سرسختی مانند الکویت هستند. تیم الکویت بهترین ویژگی ها را دارد، اما ما توانستیم آنها را شکست دهیم، بنابراین بسیار خوشحالیم.

خوب است که تیم ها و کشورهای بیشتری در جام باشگاه های آسیا شرکت کنند

پاسخ دادن به این مشکل است. فکر می کنم 10 روز برای انجام هفت بازی خیلی کوتاه است. بازی کردن در این مدت کوتاه خیلی سخت است، اما مهم نیست. در آینده مطمئن هستم که تیم های کشورهای بیشتری در جام ملت های آسیا شرکت خواهند کرد و چه خوب است که هر چه بیشتر تیم های کشورهای مختلف را در این مسابقات ببینیم.

روز استراحت به میدان نقش جهان و کوه صفه رفتیم.

همه ما در مورد آن مطالعه کردیم، اما هیچ وقت فرصت کافی برای بازدید از مکان های تاریخی و دیدنی اصفهان را نداشتیم. اما روزی که تیم ها استراحت می کنند، فرصت بازدید از مکان های معروف و تاریخی اصفهان را داشتیم و به میدان نقش جهان و کوه صفه رفتیم.

پرسپولیس و استقلال را می شناسم

البته من هم طرفدار فوتبال هستم. بله، چند تیم ایرانی به خصوص پرسپولیس و استقلال را می شناسم و می دانم که در فوتبال ایران به خصوص در دربی ها هواداران پر و پا قرصی وجود دارد. دیدن و غرق شدن در چنین فضای معروفی بسیار خوب است. البته در ایران تیم مورد علاقه ای ندارم چون هیچ کدام از مسابقات آنها را دنبال نمی کنم.

زندگی در ایران با زندگی در اروپا فرق می کند اما مشکلی نداریم.

اینجا ما هیچ مشکل ارتباطی نداریم. تقریباً همه اینجا و اطراف هتل انگلیسی صحبت می کنند که این کار را برای ما بسیار آسان کرده است. در ایران و اصفهان همه چیز خوب است، اینجا احساس خوبی داریم. البته زندگی در اینجا با اروپا و برخی کشورهای آسیایی متفاوت است، اما بد نیست.بسیار خوب است که می بینیم اینگونه  از اصفهان استقبال می کنند.

ما برای بازی های خود منتظر تماشاگران ایرانی هستیم.

در سه مسابقه قبلی مان تاکنون، مقابل سکوهای تقریباً خالی بازی کرده ایم. دیدن عموم روی سکوها و اتاق پر ظرفیت جالب خواهد بود. ما منتظر آنها هستیم.

دوست دارم به شهرهای دیگر ایران سر بزنم/ نبود کشورهای عربی و کره ای چندان مهم نیست

تمرکز و عملکرد خوب مهمتر است، اما ما می خواهیم برنده شویم

می خواهیم بازی به بازی فکر کنیم و جلو برویم. اما در مجموع به سمت قهرمانی گام برداریم. الریان، سپاهان و الکویت؛ همه آنها قوی هستند و ویژگی های تیمی خود را دارند. شما می توانید در برابر همه آنها برنده شوید یا ببازید. برای ما مهم است که روی خودمان تمرکز کنیم و بهترین عملکرد خود را ارائه دهیم.

هنوز فرصت نکردیم غذاهای ایرانی را تجربه کنیم.

ما نه تنها در داخل هتل غذا خوردیم، بلکه در روز تعطیل برای شام بیرون رفتیم.

بازی در تیم های ایرانی سخت است اما دوست دارم به تمام ایران سفر کنم.

بازی در یک تیم ایرانی احتمالا با توجه به شرایط فعلی بسیار سخت خواهد بود، اما قطعا می خواهم روزی به عنوان توریست به ایران سفر کنم و از شهرها و مکان های دیگر دیدن کنم.

در اروپا لیگ قهرمانان در طول فصل برگزار می شود، اما در آسیا یک تورنمنت 10 روزه است

بزرگترین تفاوت این است که در اروپا، تیم ها و بازیکنان بدنی تر و سریع تر هستند. نتایج بازی های آسیایی اغلب در دقایق پایانی مشخص می شود. در حالی که تیم ها در یک سطح مقایسه می شوند. علاوه بر این، لیگ قهرمانان اروپا به عنوان یک لیگ برای تمام فصل بازی می شود، در حالی که جام AFC به عنوان یک تورنمنت تنها برای 10 روز بازی می شود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا