اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

اخبار دنیای خودرو؛ جزئیات جدید از مدل های آینده تسلا همه را شگفت زده کرد!

این هفته در دنیای خودروها: مدل‌های جدید تسلا، خودروی اسپرت بی‌ام‌و که تنها یکی از آن ساخته شد، معرفی نسل جدید یکی از پرفروش‌ترین پیکاپ‌های آمریکا و توافق جدید جیلی و استون مارتین .

تسلا سایبرتراک

ایلان ماسک، رئیس تسلا در نشست سالانه با سهامداران اعلام کرد که تولید وانت Cybertruck از این کارخانه در پایان سال جاری آغاز خواهد شد. ماسک همچنین دو مدل جدید تسلا را معرفی کرد که به گفته او با استفاده از روشی «به مراتب برتر» از روش‌های فعلی در صنعت خودروسازی تولید خواهند شد.

Cybertruck در سال 2019 معرفی شد. مراسم رونمایی از ظاهر غیرمعمول خودرو و ترک خوردن شیشه زمانی که ضد ضربه بودن آن نشان داده شد خبرساز شد. اگرچه ظاهر این خودرو مورد انتقاد قرار گرفت، اما صدها هزار نفر در عرض چند روز با پرداخت صد دلار برای خرید خودرو ثبت نام کردند. تسلا می گوید که قبلاً 1500000 سایبرتراک با استفاده از این روش فروخته شده است.

دنیای خودرو؛ جزئیات جدید از مدل های آینده تسلاتسلا سایبرتراک در سال 2019 معرفی شد

تولید این خودرو قرار بود در پایان سال 2021 آغاز شود، اما این تاریخ بارها به عقب کشیده شد. ماسک در جلسه هفته گذشته گفت که طراحی بسیار نوآورانه این خودرو تولید آن را دشوار کرده و امکان ساخت آن در خطوط تولید موجود وجود ندارد.

هیچ اطلاعاتی در مورد پیشرانه های این خودرو منتشر نشده است، اما تسلا در زمان معرفی این خودرو اعلام کرد که می توان آن را با یک تا چهار موتور سفارش داد. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت برای مدلی که چهار موتور الکتریکی دارد کمتر از 2.5 ثانیه است. حداکثر سرعت این مدل 240 کیلومتر در ساعت است و تسلا می گوید با هر بار شارژ می تواند 1000 کیلومتر را طی کند.

دنیای خودرو؛ جزئیات جدید از مدل های آینده تسلا

دنیای خودرو؛ جزئیات جدید از مدل های آینده تسلا

آقای ماسک پیش بینی کرده است که سالانه بین 250 تا 500 هزار سایبرتراک تولید خواهد شد. او در مراسم ارائه سایبرتراک قول داده بود که قیمت ارزان ترین مدل آن 40 هزار دلار باشد، اما هفته گذشته اعلام کرد که به دلیل تورم و گرانی مواد اولیه، بعید است که این خودرو بفروشد. با این قیمت، ایلان ماسک قیمت جدیدی را اعلام نکرده است، اما رسانه ها پیش بینی می کنند که اولین سری از خودروها کمتر از 70 هزار دلار نباشند.

رئیس تسلا در جلسه هفته گذشته به دو مدل جدید اشاره کرد. در ماه های اخیر گمانه زنی های زیادی در مورد این مدل ها در رسانه ها منتشر شده و تصاویری از تست خودروهای استتار شده تسلا در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

دنیای خودرو؛ جزئیات جدید از مدل های آینده تسلادر جلسه با سهامداران، تصویری از یکی از مدل های آینده تسلا به نمایش گذاشته شد

ماسک با تصویری مبهم از یکی از این دو مدل که پشت سر او قابل مشاهده است، گفت: محصولات جدید تسلا به روشی منحصر به فرد تولید می شوند که نمونه مشابهی در صنعت خودرو ندارد. وی با بیان اینکه تولید یکی از این محصولات آغاز شده است، گفت: فروش این دو مدل در سال پنج میلیون دستگاه خواهد بود.

پیش بینی می شود یکی از این خودروها مدل جدید تسلا مدل 3 باشد و مدل دوم خودروی ارزان تری نسبت به محصولات فعلی تسلا باشد و حدود 30 هزار دلار به فروش برسد.

دنیای خودرو؛ جزئیات جدید از مدل های آینده تسلاBMW Touring Coupe بر اساس مدل Z4 ساخته شده است

کوپه استیشن ب‌ام‌و

BMW مدلی اسپرت را در فستیوال خودروهای کلاسیک Villa d’Este در ایتالیا ارائه کرد. نام این خودرو Touring Coupe است و BMW می گوید تنها یکی از آن ها ساخته خواهد شد.

Touring Coupe بر اساس مدل BMW Z4 ساخته شده است. بر خلاف Z4 که فقط به صورت کانورتیبل عرضه می شود، تورینگ کوپه یک استیشن واگن است. کالسکه های دو در ایستگاه را «شوتینگ بریک» می نامند.

این نام از کالسکه هایی گرفته شده است که در قرن نوزدهم برای حمل و نقل شکارچیان تفریحی استفاده می شد. در اوایل قرن بیستم، شرکت هایی که خودروهای شخصی و سفارشی می ساختند از این نام برای استیشن واگن های دو در استفاده می کردند.

دنیای خودرو؛ جزئیات جدید از مدل های آینده تسلا

جلوی خودرو به جز تغییرات جزئی جلوپنجره تقریباً هیچ تفاوتی با Z4 ندارد. ظاهر اتاق نیز در مقایسه با Z4 دست نخورده است، اما روکش چرم باکیفیت آن را نسبت به مدل باز BMW لوکس تر کرده است. قسمت عقب خودرو نیز با چرم پوشانده شده و کیف ها توسط یک سازنده چرم لوکس ایتالیایی برای صندوق عقب ساخته شده است.

دنیای خودرو؛ جزئیات جدید از مدل های آینده تسلا

دنیای خودرو؛ جزئیات جدید از مدل های آینده تسلا

بی ام و اطلاعاتی در مورد پیشرانه این خودرو منتشر نکرده است، اما موتور شش سیلندر این خودرو به احتمال زیاد 340 اسب بخار قدرت تولید می کند. شتاب صفر تا 100 بی ام و Z4 با این موتور در 4.5 ثانیه و حداکثر سرعت آن 250 کیلومتر بر ساعت است.

Z4 محصول پروژه مشترک بین BMW و تویوتا است که منجر به طراحی و تولید تویوتا سوپرا و BMW Z4 شد. هر دو خودرو توسط کارخانه Magna در اتریش تولید می شوند. برخی رسانه ها گزارش داده اند که در صورت استقبال بازدیدکنندگان و رسانه ها، کارخانه آلمانی ممکن است تعداد محدودی از BMW Touring Coupe را تولید کند.

دنیای خودرو؛ جزئیات جدید از مدل های آینده تسلاتویوتا تاکوما پرفروش ترین وانت سایز متوسط ​​آمریکا است.

نسل جدید تویوتا تاکوما

تویوتا نسل جدیدی از پرفروش ترین پیک آپ تاکوما را معرفی کرده است که امسال وارد بازار آمریکای شمالی می شود.

تاکوما پرفروش‌ترین وانت سایز متوسط ​​در ایالات متحده است، اما سهم بازار آن در سال‌های اخیر در میان رقابت شدید خودروسازان آمریکایی کاهش یافته است. سهم این خودرو از حدود 65 درصد در سال 2013 به حدود 40 درصد در سال گذشته افزایش یافت.

دنیای خودرو؛ جزئیات جدید از مدل های آینده تسلا

دنیای خودرو؛ جزئیات جدید از مدل های آینده تسلا

در سال 2022، تویوتا بیش از 237000 تاکوما در ایالات متحده فروخت. پس از این خودرو، شورولت کلرادو با فروش 89000 دستگاه، دومین وانت پرفروش در این سگمنت است. جیپ سومین مدل پرفروش سال گذشته بود که مدل گلادیاتور نزدیک به 78000 دستگاه فروخت.

تاکوما به دلیل کیفیت و دوام خود شناخته شده است و تویوتا می گوید که این مدل جدید را حتی بهتر و بادوام تر کرده است. ظاهر خودرو کاملاً تغییر کرده و نسبت به قبل تهاجمی تر طراحی شده است.

اتاق ماشین نیز جادارتر شده است. صفحه نمایش بزرگتر و سیستم های هشدار راننده جدید از جمله فناوری هایی هستند که به تاکوما اضافه شده اند. تویوتا می گوید کمک فنرهای تاکوما نیز نسبت به نسل قبلی بهبود یافته است.

موتور استاندارد تاکوما چهار سیلندر بنزینی است و 278 اسب بخار قدرت دارد. خریداران همچنین می توانند برای این خودرو موتور هیبریدی درخواست کنند که 326 اسب بخار قدرت دارد.

قیمت تاکوما هنوز اعلام نشده است، اما نسل فعلی این خودرو بین 28 تا 48 هزار دلار به فروش می رسد.

دنیای خودرو؛ جزئیات جدید از مدل های آینده تسلااستون مارتین هفت بار ورشکست شده است

خیز جیلی برای خرید آستون مارتین

جیلی خودروساز چینی با افزایش سهام استون مارتین خود را برای خرید این کارخانه آماده می کند.

استون مارتین هفته گذشته اعلام کرد که جیلی سهام خود را در این شرکت از 7.6 درصد به 17 درصد افزایش خواهد داد. به این ترتیب جیلی پس از لارنس استرول، میلیاردر کانادایی و صندوق سرمایه گذاری از عربستان سعودی، سومین سهامدار بزرگ این کارخانه خواهد شد.

آستون مارتین، خودروساز انگلیسی صد ساله، یکی از مشهورترین نام ها در صنعت خودروسازی است. اما این کارخانه سال هاست که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کند. این شرکت هفت بار ورشکست شده و بارها مدیریت آن تغییر کرده است. آخرین تلاش برای نجات استون مارتین در سال 2020 آغاز شد، زمانی که لارنس استرول با تشکیل گروهی از سرمایه گذاران، شرکت را از ورشکستگی نجات داد.

استون مارتین در سه سال گذشته سودآور نبوده و دو تغییر مدیریتی داشته است. این شرکت می گوید انتظار ندارد امسال سودی به دست آورد، اما امیدوار است با استقبال از مدل SUV DBX و پرداخت بدهی، وضعیت آن در سال آینده بهبود یابد.

سال گذشته، صندوق سرمایه گذاری عربستان سعودی با تزریق 650 میلیون پوند (حدود 800 میلیون دلار) این شرکت را سرپا نگه داشت. ارزش قرارداد اخیر با جیلی 234 میلیون پوند (291 میلیون دلار) برآورد شده است.

جیلی متعهد شده است که به مدت یک سال سهام خود در استون مارتین را بیش از 21 درصد افزایش ندهد. اما به نظر می رسد این شرکت که مجموعه ای از خودروسازان اروپایی مانند لوتوس، ولوو، پولستار و اسمارت را در اختیار دارد، می خواهد استون مارتین را به مجموعه خود اضافه کند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا