اخبار روز

دمانس با اجسام لوی را می توان قبل از ظهور علائم تشخیص داد

دمانس با اجسام لویی نوعی زوال عقل است که با تغییرات در خواب، رفتار، شناخت، حرکت و تنظیم عملکردهای خودکار بدن مشخص می شود. از دست دادن حافظه همیشه علامت اولیه نیست.

به گزارش ایسنا، در این مطالعه که از داده های منحصر به فرد پزشکی قانونی فنلاند استفاده شده است، نشانگرهای این بیماری در 9 درصد افراد بالای 50 سال بدون تشخیص بالینی پارکینسون یا بیماری بادی لوی یافت شده است. این کشف شیوع بالقوه بیماری بدن لوی را در افراد میانسال نشان می دهد و اهمیت تشخیص زودهنگام برای درمان موثر را برجسته می کند.

حقایق تحقیقاتی مهم

1. شروع زودهنگام: تغییرات در زوال عقل با بدن لوی ممکن است در افراد بالای 50 سال خیلی زودتر از آنچه قبلا تصور می شد شروع شود.

2. تحقیق منحصر به فرد: این اولین مطالعه ای است که از داده های کالبد شکافی پزشکی قانونی فنلاند برای بررسی نشانگرهای زوال عقل با اجسام لوی در افراد جوان و میانسال بدون تشخیص شناخته شده استفاده می کند.

3. پیامدهای درمانی: تشخیص زودهنگام می تواند به طور قابل توجهی اثربخشی درمان بیماری های دژنراتیو مغز را افزایش دهد (تجزیه و تحلیل WIN) و یافته ها را برای رویکردهای درمانی آینده از اهمیت زیادی برخوردار کند.

زوال عقل با بدن های لوی

زوال عقل با اجسام لوی دومین بیماری دژنراتیو مغز پس از بیماری آلزایمر است. اجسام لویی، رسوبات پروتئین آلفا سینوکلئین، در ساقه مغز، سیستم لیمبیک و قشر مغز یافت می شوند. تغییرات بافتی مشابهی نیز در بیمارانی که از نظر بالینی بیماری پارکینسون تشخیص داده شده است مشاهده می شود.

تشخیص زودهنگام زوال عقل لووی دشوار است زیرا به کندی پیشرفت می کند. علائم اغلب شامل اختلالات حرکتی، مشکلات حافظه و علائم روانپزشکی است.

محققان دانشگاه های هلسینکی و تامپر در تحقیقات جدید خود برای اولین بار وجود نشانگرهای زوال عقل با بدن لوی را در افراد شناخته شده جوان و میانسال دریافتند. نبود آنها از اجسام لویی یا بیماری پارکینسون رنج می برند. مطالعات مشابه قبلی، بروز نشانگرهای بیماری را در افراد بالای 60 سال بررسی کرده است.

محققان دریافتند که در زوال عقل لووی، تغییرات در مغز می‌تواند در اوایل سنین میانسالی ایجاد شود، حتی اگر هنوز علائم واقعی وجود نداشته باشد.

پروفسور لیزا میلیکانگاس از دانشگاه هلسینکی می گوید: «نتایج ما نشان می دهد که زوال عقل با بدن لوی در افراد بالای 50 سال بیشتر از آنچه قبلا تصور می شد شایع است.

در این مطالعه، تغییرات بیماری را در 9 درصد از افراد بالای 50 سال که تشخیص بالینی بیماری پارکینسون یا زوال عقل با بدن لوی ندارند، پیدا کردیم. با این حال، مطالعات بیشتری برای تایید نتایج مورد نیاز است.

تشخیص زودهنگام؛ درمان موثرتر

محققان در مطالعه خود از داده های منحصر به فرد کالبد شکافی بین المللی پزشکی قانونی فنلاند استفاده کردند که شامل حدود 600 فرد 16 تا 95 ساله می شود که خارج از بیمارستان فوت کرده اند.

Milikangas گفت که در آینده، درمان های توسعه یافته برای بیماری های دژنراتیو مغز در بیمارانی که در مراحل اولیه بیماری هستند یا در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند، استفاده خواهد شد.

وی افزود: بنابراین بررسی شیوع تغییرات بیماری در گروه‌های سنی جوان‌تر اهمیت دارد، زیرا این زمان موثرترین زمان برای شروع درمان است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا