اخبار روز

دلیل افزایش قیمت خودرو مشخص شد! /جزئیات

احمد نعمت بخش در مورد عملکرد اخیر خودروسازان وی با دریافت هزینه های اضافی از خریداران برای نصب تجهیزات استاندارد اجباری اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه سازمان استاندارد و سال گذشته وزارت حراست مجبور شد به تدریج خودروها را به استانداردهای تعلیق مجهز کند و خودروسازان از اول تیرماه تمامی استانداردهای سیستم تعلیق را برای محصولات خود اعمال کنند.

افزود: در حال حاضر چندین خودروساز استانداردهای تعلیق را روی محصولات خود اعمال کرده اند که باعث شده خریداران در زمان تحویل هزینه بیشتری را پرداخت کنند.

دبیر انجمن خودروسازان ایران با تاکید بر اینکه در کشور ما نمی توان از بسیاری از استانداردهای سیستم تعلیق استفاده کرد، گفت: به عنوان مثال از نور روز برای شهرها و کشورهایی که دائما بارانی یا مه آلود هستند استفاده می شود و این مشکل ایران آنقدرها هم قدیمی نیست.

وی با بیان اینکه به سازمان استاندارد اعلام کرده ایم که اگر بخواهیم از اول تیرماه ضوابط تعلیق را اجرا کنیم، تولیدات فعلی مختل می شود و حتی نمی توان آنها را شماره گذاری کرد، تصریح کرد: به عنوان نمونه استاندارد انحراف مسیر یا ترمز اضطراری برای خودروهای تجاری در خیابان های کشور قابل اجرا نیستند.

نعمت بخش انتقاد کرد که سازمان استاندارد با بودجه بنگلادشی به ژست سوئیسی می زند، وی افزود: در شرایطی که صنعت ماشین برای عرضه نشان تولیدات فعلی شما با استانداردهای فعلی مشکل دارد، چرا به این صنعت که نیاز به ارز دارد هزینه های اضافی تحمیل می کنید؟


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا