اخبار روز سینما

دستور رئیس سازمان سینمایی: از این پس آثار سینمایی خارجی برای اکران در سکوها باید از سازمان تاییدیه بگیرند.

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

بر اساس دستور رئیس سازمان سینمایی کشور، تمامی آثار سینمایی خارجی که در سکوهای مختلف ارائه می شوند، برای اکران در این سکوها باید از سازمان سینمایی تاییدیه بگیرند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزایی در این نامه خطاب به معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، با اشاره به حضور پررنگ آثار سینمایی خارجی (از جمله مستند، کوتاه، انیمیشن و … فیلم های بلند) در سکوهای پروجکشن فیلم کشور عبارتند از:

«براساس اطلاعیه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر ایجاد ساز و کار برای ایجاد اداره نظارت و صدور تاییدیه محتوایی برای فیلم‌های خارجی متقاضی انتشار در تریبون‌های اکران فیلم، از این پس انتشار این آثار می‌باشد. مشروط به اخذ تاییدیه اکران از سازمان سینمایی.

در این نامه بر تهیه سازوکارهای لازم برای تشکیل و مدیریت این گروه نظارتی و همچنین تدوین دستورالعمل نحوه نظارت و صدور تاییدیه محتوای فیلم ها و آثار سمعی و بصری متقاضی انتشار تاکید شده است. روی پلتفرم های پروجکشن فیلم

خزایی در این نامه همچنین خواستار تدوین آیین نامه فیلم های خارجی متقاضی اکران در تریبون های نمایش فیلم و همچنین برگزاری جلسات مختلف با ادارات مربوطه شد.

با توجه به اهمیت رصد آثار سینمایی خارجی و نظارت بر محتوای این آثار، صدور این اطلاعیه فصل جدیدی از تخصصی شدن و توجه بیشتر به ماهیت آثار خارجی تلقی می شود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا