اخبار روز

دستور خاندوزی به بانک‌ها درباره پروانه‌های کسب!

«سید احسان خاندوزی» در نامه ای به مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره بانک ها دولتی و خصوصی کشوری اعلام کرد: از ابتدای سال 1402 مجوزهای تملک فقط یک پرونده است الکترونیکی آنها حاوی یک شناسه منحصر به فرد هستند و نسخه های چاپی مجوزهای کسب و کار صادر شده پس از سال 1402 که دارای شناسه منحصر به فرد بانک اطلاعات کسب و کار کشور نیستند، فاقد اعتبار هستند.

در این نامه آمده است: پروانه های کسب و کار صادر شده قبل از سال 1402 و سایر پروانه های کسب و کار صادر شده قبل از 10 اردیبهشت ماه 1401 تا پایان سال جاری معتبر هستند و از تابستان آینده به تدریج فایل الکترونیکی منحصر به فرد برای هر کدام جایگزین می شود. مجوز قبلی برای نسخه قبلی و چاپ خواهند شد.

شناسه منحصر به فرد مجوزهای جدید، 24 ساعته و توسط هر فردی در بانک اطلاعات کسب و کار ایران از طریق آدرس اینترنتی (qr.mojavez.ir) و یا از طریق وب سرویس شبکه ملی تبادل اطلاعات می توان با آنها مشورت و مشاوره کرد.

وزیر اقتصاد وی در نامه مذکور یادآور شد: به موجب ماده 6 قانون ذکر می شود ارائه شناسه منحصر به فرد موجود در بانک اطلاعات کسب و کار به عنوان جواز کسب برای درخواست هرگونه مدارکی از جمله پروانه کسب یا جواز کسب علاوه بر شناسه منحصر به فرد مذکور کافی است. جرم مجازات کیفری است زندان دارد

وزیر اقتصاد به مدیران عامل بانک‌ها دستور داد به همه مسئولان و کارکنان ادارات و شعب بانک‌ها تذکر دهند تا برای استعلام اعتبار پروانه کسب با بانک اطلاعات تجاری ایران (qr.mojavez.ir) تماس بگیرند. .

ضمناً از این پس درخواست کپی کاغذی یا رونوشت جواز کسب و سایر انواع جواز کسب از مشتریان و ملاک اعتبار پروانه کسب صادره از ابتدای سال 1402 و سایر مجوزها از تاریخ 1401.02 ممنوع است. 10 شناسه منحصر به فرد شما در بانک اطلاعات کسب و کار ایران است qr.mojavez.ir) در هر زمانی از شبانه روز برای هرکسی قابل مشاهده و مشاوره است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا