اخبار روز

دستمزد ۲۰ برابری دی‌کاپریو از کیت وینسلت!/ رقم باور نکردنی قرارد این بازیگر در فیلم “تایتانیک”!

به نقل از شمانیوز؛ یکی از پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینما برای لئوناردو دی کاپریو پول زیادی به همراه داشت. «تایتانیک» یکی از بهترین فیلم های دهه 1990 به شمار می رود و با فروش بیش از 2.2 میلیارد دلار، همچنان در 5 فیلم برتر گیشه باقی مانده است. به لطف یکی از بندهای قراردادش، لئوناردو دی کاپریو در نهایت از این فیلم پول زیادی به دست آورد و به همین دلیل از همبازی خود کیت وینسلت بسیار پیشی گرفت.

اکنون نام بازیگران اصلی فیلم «تایتانیک» را همه می‌دانند، اما در سال 1997 آن‌ها چندان معروف نبودند و از بازیگران تازه‌کار اما آینده‌دار محسوب می‌شدند.

با این حال، کیت وینسلت هنوز برای بازی در این فیلم که 2 میلیون دلار بود، دستمزد خوبی دریافت کرد. این مبلغ قطعا برای یک بازیگر جوان و نه چندان شناخته شده خیلی زیاد بود.

وینسلت مطمئناً مستحق دستمزدش بود: او ساعت های طولانی کار کرده بود، زمان زیادی را در آب یخ زده گذرانده بود، به ذات الریه شدید مبتلا شد و حتی در طول فیلمبرداری تقریباً غرق شد.

وینسلت خود را وقف این فیلم کرد و با شایستگی به خاطر کار عالی اش پاداش گرفت.

اگرچه وینسلت برای نقشش پول زیادی دریافت کرد، اما به اندازه همبازی او، لئوناردو دی کاپریو، نبود. دی کاپریو که در آن زمان بازیگر شناخته شده تری بود، برای این نقش 2.5 میلیون دلار دستمزد دریافت کرد.

سابقه کاری طولانی تر و موفقیت فیلم هایش در گیشه احتمالاً دلیل دستمزد بالاتر او بوده است.

با این حال، دی کاپریو در نهایت 20 برابر بیشتر از وینسلت برای پروژه تایتانیک درآمد داشت. اما چگونه دی کاپریو که موفقیت «تایتانیک» را پیش بینی کرده بود، با استودیوی فیلمسازی برای دریافت 1.8 درصد از کل درآمد این فیلم به توافق رسید.

خود دی کاپریو احتمالاً وقتی تایتانیک رکوردهای باکس آفیس را شکست و جوایز زیادی را به دست آورد، شگفت زده شد.

دستمزد ۲۰ برابری دی‌کاپریو از کیت وینسلت!/ رقم باور نکردنی قرارد این بازیگر در فیلم "تایتانیک"!

به لطف این موفقیت، دی کاپریو با فیلم «تایتانیک» در مجموع 40 میلیون دلار به دست آورد. «تایتانیک» 2.2 میلیارد دلار فروخت و دی کاپریو نیز به اندازه سهم خود سود کرد.

گفته می شود دی کاپریو بخشی از درآمد خود را به امور خیریه اهدا می کند.

میلوینا دین آخرین بازمانده کشتی تایتانیک بود. در آن زمان او در خانه سالمندان زندگی می کرد و توان پرداخت هزینه های خود را نداشت. نویسنده ایرلندی دون مولان تصمیم گرفت برای این زن کاری انجام دهد. او بنیاد میلوینا را راه‌اندازی کرد که برای کمک به پرداخت هزینه‌های پزشکی‌اش پول جمع‌آوری کرد. دی کاپریو به همراه وینسلت و جیمز کامرون کارگردان فیلم تایتانیک به این بنیاد کمک مالی کردند. همچنین میلوینا مجبور نشد یادگاری تایتانیک خود را بفروشد تا مخارجش را تامین کند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا