اخبار روز

در مصرف برق مصرف کنید. بگیر بگیر

توجه: این خبر با عنوان : در مصرف برق مصرف کنید. بگیر بگیر
که اکنون درحال مطالعه آن هستید به نقل از رسانه اقتصاد نوشته شده است

پی ام آپلود- علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح بودجه سراسری صرفه جویی از ابتدای خرداد تا پایان شهریور اجرا می شود.

وی افزود: تفاوتی که این طرح با طرح سال گذشته در این است که سال گذشته اجرا شده است که این طرح محدود بود، اما در سال جاری به صورت سراسری اجرا می شود. همچنین مبلغ پرداختی تا ۲۰ برابر افزایش است.

وزیر نیروها گفت: به طور متوسط ​​​​قیمت فروش برق صد تومان به ازای هرکیلووا یک ساعت است، اما هزینه صرفهجویی به ازای هر کیلو تومان ساعت تا 2000 خواهد رسید.

وی ادامه داد: در سال گذشته 40 درصد از پرداخت هزینه های مشترکان داخلی و با لغز بر 1350 میلیارد تومان پرداخت شد و 8 میلیون مشترک یا قبض رایگان دریافت کردند و یا بستانکار شدند.

وزیر نیرو با بیان اینکه این امکان وجود دارد که تمام 31 میلیون مشترک برق خانگی از پرداخت صرفه‌جویی بهره‌مند می‌شوند، گفت: مصرف سود، مصرف زمان مشا به سال گذشته همان مشترک است.


بیشتر بخوانید: افزایش چشمگیر قیمت کولر گازی/ قیمت‌هایی که ۱۰ برابر شده‌اند!


وی افزود: اگر مشترکی زیر 15 کیلو وات ساعت مصرف برق داشته باشد، به ازای هر کیلو وات ساعت مصرف، 2000 تومان دریافت می کند، برای مصارف تا 300 کیلو وات ساعت آیو رقم به 1500 تومان، برای مصارف تا 450 کیلووات ساعت این رقم به ۱۰۰۰ تومان و برای مصارف تا ۷۵۰ کیلووات ساعت این رقم به ۵۰۰ تومان کاهش می‌یابد.

محرابیان تصریح کرد: اگر مشترکی که سال گذشته از دور تند کولر استفاده می‌کند، می‌تواند از دور استفاده کند، در هر ماه می‌توان 150 هزار تومان دریافت کرد.

وی ادامه داد: در یکی از مناطق گرمسیری نیز اگر مشترکی از کولرهای گازی خود را خاموش کند، ماهانه یک میلیون تومان دریافت خواهد کرد و این رقم را به ازای خاموش کردن دو کولر گازی به یک میلیون تومان افزایش می دهد.

منبع: تسنیم

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا