اخبار ارز دیجیتال

در روز صعودی طلا در پایان هفته، بیت کوین و اتریوم قرمز بودند

پس از سه روز متوالی کاهش قیمت طلا، در آخرین روز معاملاتی هفته، قیمت طلا در بازارهای جهانی بیش از یک درصد افزایش یافت تا بخشی از زیان های این هفته جبران شود.

به گزارش پی ام آپ، قیمت هر اونس طلا در آخرین ساعات روز جمعه از مرز 1980 دلار گذشت. با وجود این افزایش قیمت، طلا در هفته گذشته بیش از 1.7 درصد از ارزش خود را از دست داد تا دومین هفته متوالی کاهش برای فلز زرد باشد.

این افزایش قیمت در حالی رخ داد که تحلیلگران بازگشت نگرانی های مربوط به بحران بانکی به بازارها را یکی از دلایل روی آوردن سرمایه گذاران به پناهگاه های امن مانند طلا می دانستند.

علاوه بر این سخنان جروم پاول به عنوان یکی دیگر از عوامل حمایتی باعث افزایش قیمت طلا شد. جرمی پاول در یک سخنرانی اظهار داشت که مسیر رو به جلو برای سیاست پولی بانک مرکزی ایالات متحده نامشخص است، اما در عین حال افزود که اثرات بحران بانکی رخ داده بر فدرال رزرو برای افزایش بیشتر به اضافه نرخ بهره فشار خواهد آورد. با توجه به اینکه افزایش نرخ سود بر اقتصاد اثر مغلوب دارد، احتمال افزایش نرخ سود از نظر برخی کم است. به گزارش سی ان ان، جانت یلن، وزیر خزانه داری، روز پنجشنبه به مدیران عامل بانک ها گفت که ممکن است پس از موجی از ورشکستگی بانک ها به ادغام های بیشتری نیاز باشد.

همچنین قیمت بیت کوین در روز جمعه تقریبا 1 درصد رشد کرد، بنابراین قیمت این ارز دیجیتال به پله های بالای کانال 26000 دلاری رسید. با این حساب، قیمت بیت کوین از ابتدای هفته تاکنون اندکی 0.2 درصد افزایش یافته است. اتریوم همچنین شاهد رشد قیمت بیش از 1 درصدی بود که قیمت دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان را به مرز 1800 دلار رساند.

بیت کوین نیز از ابتدای هفته تا کنون بیش از 1 درصد افزایش قیمت داشته است.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا