اخبار ارز دیجیتال

در بحبوحه نوسانات ارزی جهانی، دلار از بالاترین سطح 5 هفته اخیر سقوط کرد

پی ام آپ: دلار آمریکا از بالاترین سطح خود در پنج هفته گذشته عقب نشینی کرد.

به گزارش پی ام آپ، در معاملات روز دوشنبه، دلار آمریکا از بالاترین سطح خود در پنج هفته گذشته عقب نشینی کرد و این نشان دهنده پایان صعود غیرمنتظره آن بود که تحلیلگران بازار را سردرگم کرده است.

در دیگر اخبار ارزی، نااطمینانی سیاسی در ترکیه، لیر را به پایین ترین حد خود رساند. این تحول پس از انتخابات آخر هفته رخ می دهد. در مقابل، بات تایلند پس از یک نتیجه قطعی‌تر انتخابات دوباره بازگشت. همچنین در میان ارزهای اصلی، یورو با 0.24 درصد افزایش در برابر دلار به 1.087 دلار در روز دوشنبه معامله شد. این بازگشت پس از سقوط قابل توجه 1.54 درصدی آن در هفته گذشته، یک تغییر خوشایند برای خریداران ارز اروپایی است. بهبود یورو باعث کاهش 0.18 درصدی شد شاخص دلار به 102.51 رسید که اندکی نسبت به بالاترین 102.75 جلسه قبل کاهش داشت.

نگاهی به نوسانات بازار ارز

عوامل متعددی در افزایش اخیر دلار نقش داشته است، از جمله نگرانی در مورد تورم ایالات متحده، نگرانی در مورد راکد شدن سقف بدهی و عدم اطمینان در مورد رشد اقتصاد جهانی، که تقاضا برای دارایی های ایالات متحده را به عنوان پناهگاه امن افزایش داده است. از سوی دیگر به نظر می رسد افزایش بازده اوراق قرضه آمریکا در دو روز اخیر باعث تقویت این ارز شده است. بازدهی خزانه‌داری پس از بررسی دانشگاه میشیگان که نشان داد انتظارات تورمی بلندمدت مصرف‌کنندگان به بالاترین سطح خود از سال 2011 رسیده است، افزایش یافت. این تغییر احتمالاً افزایش خواهد یافت. نرخ بهره فدرال رزرو ماه آینده تمدید شد و معامله گران اکنون 17 درصد احتمال افزایش نرخ را می بینند.

در سایر نوسانات عمده در بازار جفت ارز، دلار پس از افزایش 0.67 درصدی در هفته گذشته، با 0.3 درصد افزایش در برابر ین ژاپن به 136.16 رسید. از سوی دیگر، پوند انگلیس با 0.44 درصد افزایش به 1.25 دلار رسید که تا حدی کاهش 1.45 درصدی هفته گذشته را جبران کرد.

در حالی که معامله گران پیش بینی می کنند فدرال رزرو با توجه به رشد کند در ایالات متحده، بعید به نظر می رسد که تا پایان سال شاهد کاهش قابل توجه نرخ بهره باشیم. در عین حال، افزایش انتظارات معامله گران ممکن است نقش تقویتی برای دلار داشته باشد.

با توجه به کاهش نرخ تورم و توقف افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، بسیاری از سرمایه گذاران پیش بینی می کنند که دلار آمریکا در ماه های آینده کاهش یابد.

در همین حال، برخی از تحلیلگران بر این باورند که نگرانی سرمایه گذاران در مورد سقف بدهی در آستانه نشست مهم بین دو کشور راکد شده است. جو بایدن و رهبران کنگره خرید دارایی های امن از جمله دلار را در روز سه شنبه افزایش دادند.

واکنش لیر ترکیه و بات تایلند به اخبار سیاسی

در ترکیه، دلار آمریکا با 0.43 درصد افزایش به 19.67 لیر ترکیه رسید، پس از رسیدن به 19.7، بالاترین سطح از 10 مارس، زمانی که در بحبوحه عملیات نامنظم به رکورد 19.8 رسید. این در حالی است که ترکیه پس از عملکرد بهتر از حد انتظار رئیس جمهور طیب اردوغان، برای دور دوم رای گیری آماده می شود.

با این حال، دلار در معاملات بازار تایلند با 0.56 درصد کاهش به 33.79 بات رسید. اگرچه احزاب اپوزیسیون تایلند در انتخابات روز یکشنبه به پیروزی ناراحت کننده ای دست یافتند، اما به دلیل قوانین پارلمانی تحمیل شده توسط حکومت نظامی، مشخص نیست که آیا آنها دولت بعدی را تشکیل خواهند داد.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا